دوستی گفت:ما هنوز برنامه‌ای برای کابینه نداریم و تاکنون کسی به عنوان معاون‌اول و عناوین دیگر مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دوستی، سخنگوی شورای هماهنگی ستاد حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری امروز خود اظهارکرد: تیم اقتصادی کنار رئیسی افراد شناخته شده‌ای هستند و در حوزه مسکن هم نیکزاد حضور دارد. ما وعده‌های یارانه چند برابر و وام چند صد میلیونی نداده ایم و هر طرحی بدهیم عملی خواهیم کرد. آمادگی داریم مناظره‌های اقتصادی هم برگزار کنیم و قویا اعلام می‌کنم طرح‌ها را عملی خواهیم کرد.

او افزود: دغدغه اینکه آیا طرح‌ها عملیاتی می‌شود و تضمین آن چیست درست است، اما به شرایط بستگی دارد. به ملت ایران قول می‌دهم تمامی وعده‌ها انجام شود.

دوستی ادامه داد: تولید در ایران را آسیب شناسی کرده ایم و چند مورد وجود دارد که یکی از آنها مسئله مواد اولیه است. بنگاه های بزرگ سود می کنند اما بنگاه های کوچک و متوسط درگیر هستند.‌ بحث مواد اولیه، بین الملل و..... در این بخش دخالت دارد‌.‌ نباید هیچ حمایتی از صادرات مواد اولیه خام صورت بگیرد و باید در بنگاه های داخلی بچرخد.

وی خاطرنشان کرد: اتلاف انرژی در کشور ۱۳ درصد است و این درحالیست که بنگاه های کشور از یک درصد انرژی استفاده می کنند. باید گام اصلی را درباره افزایش انرژی برای بنگاه های کوچک برداریم.

سخنگوی شورای هماهنگی ستاد سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: حجت الاسلام رئیسی پس از اعلام شورای نگهبان مذاکراتی داشتند تا رقابت بیشتر شود و او به دنبال کنار رفتن کسی نیست. رئیسی پرچمدار جبهه انقلاب است و مذاکراتی هم در این باره صورت گرفته است. آبروی جمهوری اسلامی به میزان مشارکت است.

 دوستی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی نام ها در فضای مجازی به نامزد انتخابات رياست جمهوری وصل شده اند و گفته می شود وزیر یا معاون دولت ابراهیم رئیسی می شوند، بیان کرد: این موضوعات صحت ندارد و هنوز از هیچ فردی برنامه نگرفته ایم و این موضوعات کذب است‌.

وی در مورد اینکه سیاست های خارجی حجت الاسلام رئیسی پس از ریاست جمهوری چیست؟،گفت: پرونده‌های ما در عرصه سیاست خارجه و پرونده‌های منافع مشترک ما با کشورهای حوزه قفقاز و چین و هند و تنوع بخشی در سیاست خارجه و ترم دیپلماسی اقتصادی در برنامه‌های او پررنگ است. انواع دیپلماسی مثل دیپلماسی فرهنگی در کارگروه‌های ستاد وجود دارد اما اینکه سرنوشت کشور به مذاکره با چند کشور محدود شود اینگونه نیست و روابط دیپلماسی باید در خدمت معیشت مردم باشد.

دوستی ادامه داد: ما هنوز برنامه‌ای برای کابینه نداریم و تاکنون کسی به عنوان معاون‌اول و عناوین دیگر مشخص نشده است. برنامه‌های مدون حجت الاسلام رئیسی در روزهای آینده منتشر می‌شود.

وی در پایان درباره اینکه اگر دولت رئیسی روی کار آید چه برنامه‌ای برای حضور جوانان در سمت‌های اصلی کشور دارید؟، اظهار کرد: در ستاد رئیسی تیم‌های مختلفی تشکیل شده که اکثرا از جوانان هستند. اعتقاد ما این است که تحول غیر از مسیر جوانان راه دیگری ندارد. عملکرد رئیسی در قوه‌قضاییه، تحول خواهی او را نشان می‌دهد. کادر اصلی ستاد رئیسی را جوانان تشکیل داده‌اند و همین دلیل بر جوان‌گرایی اوست، به اصطلاح سالی که نکوست از بهارش پیداست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار