مهم‌ترین حوادث مازندران در روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث مازندران در روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

خلع ید ۲۷۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی

سرهنگ جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در راستای حفاظت و حراست از منابع ملی، گفت: با تشکیل یک هزار و ۳۹۵ فقره پرونده یک هزارو ۵۹ نفر از متجاوزان به عرصه‌های ملی پارسال دستگیر شدند.

او افزود: در همین راستا ۹۷۷ انواع وسایل نقلیه و تجهیزات کشاورزی و ... توقیف شد.

سرهنگ جعفری گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت و منابع طبیعی استان طی یک سال گذشته، ۲۶۷۶ استر هیزم، ۵۸۹ متر مکعب چوب و ۶۰۵۷ اصله درخت نیز کشف شد.

جعفری افزود: ۷۳ فقره اطفاء حریق در سطح ۹۶ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان انجام شده است که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می‌شود.

او با اشاره به ۸۰۶ مورد بازدید از کارگاه‌های چوب بری در استان، گفت: در این راستا ۶۴ مورد اخطار صادر و ۱۲ کارگاه متخلف پلمپ شد.

دستگیری ۳۴۴ سارق سیم برق در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: با توجه به اینکه سرقت کابل و تجیزات برق، تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی در پی دارد، دستگیری و برخورد با سارقین سیم برق به صورت مستمر در دستور کار کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان قرار گرفت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ماموران انتظامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان با تلاش‌های شبانه روزی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه، موفق به دستگیری ۳۴۴ سارق سیم برق شدند، افزود: در این ارتباط ۸۸۳ فقره سرقت سیم برق نیز کشف شد.

سرهنگ جعفری از افزایش ۶۰ درصدی دستگیری سارقان سیم برق در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: دستگیر شدگان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: در مجموع بیش از ۳۸ هزار و ۹۶۹ متر سیم برق و برخی لوازم و ابزار آلات سرقت کشف کنند.

پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف در رامسر

سرهنگ مجتبی خانپور جانشین انتظامی شهرستان رامسر گفت: ماموران در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح کاهش ساعات کاری صنوف به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی را به اجرا گذاشتند.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ خانپور با اشاره به بازدید ۱۴۵ واحد صنفی این شهرستان طی هفته گذشته، گفت:ماموران دراجرای این طرح ۲۶ واحد صنفی را به دلیل عدم توجه به اخطار‌های داده شده پلمب و به ۲۰ واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب دادند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار