به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخش علی بیاتی کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به هنگام گزارشها و شکایتهای اقتصادی مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است.
او افزود: در اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۲۰۹۸ گزارش ستاد خبری «۱۲۴»، شکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت شده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین عناوین تخلف در گزارشات ستاد خبری به ترتیب گران فروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، فروش اجباری، عرضه خارج از شبکه و ... بوده است.
بیاتی بیان کرد: اهم موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان روغن، مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران وغذاخوری، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.
او تصریح کرد: در مجموع از کل گزارشات رسیده در اردیبهشت امسال ۷۰۰ واحد متخلف شناسایی شد و پرونده تخلف به ارزش ۴۲ میلیارد ریال برای آنان تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده گردید.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نباشد و واحد اقتصادی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام میشود که به همین منظور ۴۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از مبلغ ۲۶ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.
انتهای پیام//م.ج