«باسم عوض‌الله» و «شریف حسن بن زید» که متهم به برپایی کودتا در اردن هستند، به دادگاه امنیتی این کشور ارجاع داده شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خبرگزاری اردن اعلام کرد باسم عوض‌الله، ولیعهد سابق، برادر نانتی ملک عبدالله -پادشاه اردن-  و رئیس سابق دیوان پادشاهی، و نیز شریف حسن بن زید، وزیر اقتصاد اسبق و پسرعموی  پادشاه، به دادگاه امنیتی کشور ارجاع داده شدند.

نیرو‌های امنیتی اردن ۱۴ فروردین ماه اعلام کردند گروهی از نزدیکان پادشاه اردن قصد اجرای کودتای نظامی را داشتندن که با بازداشت عاملانش این کودتا به سرانجام نرسید. «شاهزاده حمزه بن حسین» و «باسم عوض‌الله» از جمله بازداشت شدگان بودند.

در پی این تحولات شاهزاده حمزه بن حسین در پیامی ویدئویی گفت در بازداشت خانگی است و علیه حکومت این کشور اقدامی نخواهد کرد.

منابع اردنی طی گزارش‌هایی ولیعهد عربستان و مقامات امارات را از طراحان این کودتا معرفی کردند. در همین حال، پس از کودتای نافرجام در اردن و متهم شدن، ولیعهد عربستان به دست داشتن در آن، ملک سلمان و محمد بن‌سلمان با ملک عبدالله دوم ابراز همبستگی کردند.

رسانه‌های اردنی به نقل از پایگاه یدیعوت آحارونوت اعلام کردند «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، و مقامات ابوظبی، حامیان و از طراحان کودتای نافرجام اردن بودند.

کودتای اردن از سوی کشورهای مختلف جهان مورد محکومیت قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار