دبیر ستاد انتخابات گیلان از آغاز آموزش ۶۰ هزار نفر از عوامل فرآیند رأی گیری این استان از هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجید هاشم پور، دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: آموزش ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی فرآیند رأی گیری ۱۷ شهرستان این استان در گروه‌های جداگانه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از هفته آینده آغاز می‌شود.

او با تأکید بر ضرورت آموزش اعضای شعب أخذ رأی افزود: برگزاری انتخابات سالم مستلزم آموزش و بروزرسانی اطلاعات عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اظهار داشت: گیلان برای برگزاری ۳ انتخابات ۱۴۰۰ در حوزه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و اولین میان دوره مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه ۳ هزار و ۹۳ شعبه أخذ رأی دارد.

هاشم پور با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار است، ادامه داد: دست اندرکاران برگزاری انتخابات علاوه بر اخلاق مداری و امانت داری باید نسبت به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخابات آشنایی کامل داشته باشند.

او اولویت این ستاد را رعایت قانون و حفظ سلامت مردم در فرآیند برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: ناظران بهداشتی در روز انتخابات با حضور در محل‌های رأی گیری از نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت میدانی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.