دیروز گروهی سودجو اقدام به قطع درختی ۴۰۰ ساله در فنود یکی از روستا‌های شهرستان سربیشه کردند.

فنودی صاحب درخت در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، می‌گوید: دیروز در محل کارم مشغول بودم که با تماسی که با بنده گرفته شد متوجه این شدم که عده‌ای یکی از پر بار‌ترین و قدیمی‌ترین درختم را بدون اطلاع خودم قطع کردند.

او افزود:به سرعت خودم را به باغم رساندم، اما با جای خالی درختم مواجه شدم و پس از پیگیری متوجه شدم عده‌ای سودجو از خارج استان درخت گردو‌ای در زمینم که بیش از ۴۰۰ سال قدمت و تنه‌ای با ارزش ۵۰ میلیون دارد را قطع کردند.

فنودی ادامه داد: این درخت سالانه برایم حدود ۲۰ هزار عدد گردو به بار می‌آورد وحالا درختی که قطر ۲ ونیم متری و طول ۴ متری دارد دیگر قطع شده است.

درخت گردوی ۴۰۰ ساله قربانی سودجویی

صاحب درخت می‌گوید: من هیچ اطلاعی در این مورد نداشتم و حتی کسی از من نخواسته بود این درخت را برای قطع به او واگذار کنم تا برش دهند یا قطع کنند.

او گفت: در حال حاضر این سودجو‌ها دستگیر شده اند، اما مسئله تنها بخش مالی موضوع نیست، درختی که ۴۰۰ سال نسل به نسل من چرخیده بود حالا دیگر به خاطر این اتفاق وجود ندارد و این قطعی ها ضربه‌ی روحی سختی به صاحبان درختان وارد می‌کند.

درخت گردوی ۴۰۰ ساله قربانی سودجویی

 انتهای پیام /  ط آ

برچسب ها: سود جویی ، درخت گردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خوب کسانی که دستگیر کردید چی شد
بیخود عکس درخت باردار از جایی دیگه نزارید روی این درخت این درخت کلا خشک شده بود واون فنودی که سرکارش بوده وبهش زنگ زدن چرا حالا بخاطر درخت که قطع شده به ما مراجعه نکرده
این که درخت رو شما می‌خواستید قطع کنید ولی به شما ندادیم در حسرتش بمونید