کلاهبرداری که با درج آگهی جعلی فروش تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی ودستگیری کلاهبرداری خبر داد که با درج آگهی جعلی فروش تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد.

او افزود: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران و ارایه شکوائیه‌های خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام) از آنان، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ خورشاد گفت: تیمی از کارشناسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند و طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

او افزود: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پرونده‌ها را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در استان قزوین دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود.

او با بیان اینکه متهم به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی اعتراف کرد، گفت: مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان یک میلیارد ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد افزود: شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند؛ بنابراین شهروندان برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایت‌های داخلی که مورد تایید هستند خرید کنند و سعی کنند پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.