سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در ادامه روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، پایگاه نظامی بگرام در ۲۰ روز آینده به نیرو‌های امنیتی این کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان سرعت یافته است و تا کنون ۳۴ در صد از این نیرو‌ها افغانستان را ترک کرده‌اند.

جان کربی،  سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، در نشست خبری گفته است که صد‌ها نیروی آمریکایی در ده‌ها پرواز به آمریکا بازگشته‌اند، تعداد زیادی از تجهیزات جنگی آمریکا انتقال داده شده و مقداری از تجهیزات جنگی آمریکا به نیرو‌های امنیتی افغانستان سپرده شده است.

وی در ادامه افزوده است که پایگاه نظامی بگرام در ۲۰ روز آینده به نیرو‌های امنیتی افغانستان سپرده شده و روند خروج سرعت بیشتر خواهد یافت.

پایگاه نظامی بگرام از مهمترین و بزرگترین پایگاه‌های نظامی در منطقه است که در طول ماموریت ۲۰ ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان مهمترین عملیات‌ها از آنجا مدیریت می‌شد.

این در حالی است که پیش از این آمریکا اعلام کرد که در صورت توافق ترکیه صد‌ها نیروی این کشور برای حفاظت از کابل و سفارت امریکا، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

از سوی هم آمریکا به دلیل بی‌اعتمادی که نسبت به طالبان دارد در تلاش آن است تا پایگاه‌های نظامی خود را در منطقه ایجاد کند.

پایگاه نظامی در پاکستان در پلان آمریکا برای کنترول اوضاع افغانستان وجود دارد.

در کنار این همه آمریکا در این اواخر همواره تاکید کرده است که به کمک‌های خود پس از خروج نیز با نیرو‌های امنیتی افغان دوام می‌دهد، طوری که بودیجه تسلیحاتی افغانستان را ۳ میلیون دالر افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.