سخنگوی صنعت برق گفت: به کارگیری سیستم‌های خنک کننده هوای ورودی، فاگ و مدیا نیروگاه‌های حرارتی منجر به افزایش ۷۱۳ مگاواتی تولید برق شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با اعمال ضریب آمادگی دو و نیم (۲.۵) برابری، جذابیت به کارگیری سیستم ارتقای توان خنک کننده هوای ورودی، فاگ یا مدیا، برای نیروگاه‌ها افزایش یافت.

به گفته رجبی مشهدی با ابلاغ وزیر نیرو و بر اساس تصمیم هیات تنظیم بازار برق ایران مبنی بر اعمال ضریب آمادگی دو و نیم (۲.۵) برابر برای در مدار آوردن سیستم ارتقای توان خنک کننده هوای ورودی و فاگ یا مدیا، جذابیت به کارگیری این سامانه در ساعات اوج بار افزایش یافت.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: با این اقدام، امکان تولید برقی به میزان ۷۱۳ مگاوات که معادل ۶ تا هفت واحد توربین گازی است، از واحد‌های نیروگاهی موجود فراهم شد.

رجبی مشهدی با تاکید بر این که صنعت برق همه امکانات خود را برای افزایش تولید و تامین برق کشور به کار بسته است، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا، لازم است مشترکان نیز نسبت با کاهش مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸)، با صنعت برق همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار