کم‌کم به انتخابات نزدیک می شویم و در استان ایلام نیز خبرهایی از کاندیدا‌های شرکت کننده در انتخابات شوراهای شهر به گوش می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شروع تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌های شورای شهر و روستایی سبب افزایش تب و تاب انتخاباتی در استان ایلام شده است .کم کم بحث های انتخاباتی بخش زیادی از فعالیت‌های فضای مجازی را هم به خود اختصاص  خواهد داد. 

در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخاباتی شورا‌های شهر و روستا را در استان ایلام مشاهده خواهید کرد. 

ایلامی‌ها آماده خلق حماسه‌ای دیگر/سابقه استان درخشان است

در باب اهمیت انتخابات باید گفت بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین افتخارات جمهوری اسلامی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است.

اگرچه در دنیای کنونی مراجعه به رأی مردم تشریفاتی بوده و غالباً پوششی برای رسیدن به ثروت و قدرت است، اما در نظام برگرفته از انقلاب اسلامی و اراده مردم ایران که بر پایه اصول و ارزش‌های فاخر است، رأی مردم در برجسته‌ترین موضوعات مرتبط با نظام حاکمیت با عنوان باوری عمیق و پشتوانه‌ای برای خدمت‌گزاری محسوب می‌شود بر همین اساس انتخابات همواره از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتخابات یک نوع تصمیم‌گیری رسمی است که مردم برای اداره‌کردن امور عمومی شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی برمی‌گزیند حضور حداکثری در مشارکت انتخاباتی می‌تواند این نمود را داشته باشد که مردم دغدغه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را دارند.

استان ایلام با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری مانند سال‌های گذشته آماده حضور پرشور و پررنگ در انتخابات ۲۸ خردادماه است، البته مردم در مشارکت‌های قبلی سابقه درخشانی از خود برجای گذشته‌اند.

در سال‌های گذشته استان ایلام همواره از جمله سه استان اول کشور در مشارکت در انتخابات مختلف بوده است، مردم استان به رغم همه مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

مردم مرزدار ایلام که در هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی برای دفاع از کیان کشور برجا گذاشتند، در طول سال‌های گذشته همواره ولایت‌مداری خود را عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان داده‌اند.

انتخابات در شهر ایلام به صورت الکترونیک برگزار می‌شود

 محمد نوذری استاندار ایلام شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان گفت: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا شروع شده است.

او با اشاره به اینکه آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه هستیم، افزود: استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ۴۲۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داریم که از این میان ۱۰ هزار نفر رأی اولی هستند.

نوذری اضافه کرد: در ۲۷ شهر و ۳۶۰ روستا‌های استان انتخابات شورا برگزار می‌شود، در انتخابات چهار مقوله مهم امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را دنبال می‌کنیم.

استاندار ایلام بیان کرد: استان ایلام از استان‌های پیشرو در جلب مشارکت حداکثری در انتخابات ادوار گذشته بوده است و در این دوره نیز همین هدف را دنبال می‌کنیم.

او افزود: از تمام ظرفیت‌های مهم استان، چون سمن‌ها گروه‌های مردم نهاد، احزاب، فعالین سیاسی، مصلحان و بزرگان و معتمدان استان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری استفاده خواهیم کرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸۶ سازمان مردم نهاد و ۷۹ حزب سیاسی فعال در استان ایلام داریم، یادآور شد: در این شرایط پایانی دولت به فرمانداران و بخشداران ابلاغ کرده‌ایم که در میان مردم باشند و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.