بسته انتخابات شوراها؛

از ۲۰۰ میلیارد بودجه شورای شهر تا تبلیغات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی

آخرین خبرها و شنیده های انتخاباتی شوراها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بودجه پارسال شهرداری و شورای شهر بیرجند ۲۰۰ میلیارد بوده است، اما مردم به دلیل نداشتن شناخت نسبت به اعضای شورا، هیچ گونه مطالبه‌ای در خصوص نحوه هزینه کرد این مبلغ نداشته اند، اما برای انتخابات پیش رو، مهمترین اصل انتخاب را شناخت می‌دانند.

نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای شورا‌ی شهر در۲٠ نقطه بیرجند

جان آور رئیس سازمان امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیرجند  با اشاره به فراهم سازی ۲٠ نقطه در سطح شهر برای نصب بنر کاندید‌اهای شورای شهر گفت: نامزد‌های شورای شهر می توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲٠ نقطه انجام دهند.

او با اشاره به اینکه این اقدام با هدف برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفته است افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر می توانند در شهرداری منطقه یک و دو بیرجند ۴ ستاد انتخاباتی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بر پاکنند.

جان آور با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی در مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد اظهار کرد: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر شروع به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.

رئیس سازمان امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت الله مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵٠ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، عنوان کرد: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند.

او ادامه داد: بنر‌هایی در خصوص انتخابات در سطح شهر نصب شده است و در روز‌های آینده نیز روزشمار انتخابات در سطح شهر نصب خواهد شد.

از ۲۰۰ میلیارد بودجه شهرداری و شورای شهر تا تبلیغات انتخاباتی پرشور در شبکه های اجتماعی

شنیده های انتخاباتی حاکی از این است...

  •  نامزدهای انتخاباتی شهرستان خوسف هنوز در مرحله جست و جوی عکاس مانده اند تا بتوانند برای پوستر ها و بنرهای تبلیغاتی شان عکس مناسبی بگیرند.
  • شواری ائتلاف طبس جلساتی برای ماندن و رفتن عده ای از کاندیدا های شورای شهر طبس برگزار می کنند.
  • منابع محلی نیز از برگزاری جلسات خانگی نامزدهای شورای ارسک خبر می دهند و می گویند: مشاورهای نیز برای ارائه طرح در خصوص تبلیغات بهتر و بیشتر انتخاب کرده اند.
  •  یکی از نامزدهای شورای شهر بشرویه نیز یک کانال تلگرامی راه اندازی و پاسخگوی سوالات مردمی است.

از ۲۰۰ میلیارد بودجه شورای شهر تا تبلیغات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی

 

هرگونه تجمع انتخاباتی در مکان‌های سربسته ممنوع است

استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است، گفت: در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

حمید ملانوری از برگزاری انتخابات در ۹۱۸ روستا و ۳۱ شهر استان گفت و اظهار داشت: ۹۸۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و ۴۷۴ شعبه سیار داریم که با عنایت به شرایط کرونایی و تأکید بر رعایت دستورالعمل ها، پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و تعداد تعرفه‌های پیش بینی شده نیز با احتساب ۲۰ درصد بیش از ظرفیت ۷۰۰ هزار تعرفه است.

وی با بیان اینکه مردم به اسم شخص، رأی نمی‌دهند بلکه به دنبال این هستند که بدانند کدام فرد یا گروه سیاسی، برنامه‌های بهتری برای خدمت به نظام دارد و بهتر می‌تواند توسعه را رقم بزند، گفت: نامزد‌های انتخاباتی، گروه‌های سیاسی و طرفداران کاندیدا‌ها باید بر مدار قانون، عقلانیت، منافع مشترک مردم و منطقه پیش بروند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، از اهداف بلند انقلاب است، تاکید کرد: مشارکت مردم استان در انتخابات‌های گذشته، همواره بیش از میانگین کشوری بوده است.

تبلیغات انتخاباتی پرشور در شبکه های اجتماعی

وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: فضای مجازی در کنار اینکه فرصتی خوبی برای ایجاد شور و هیجان انتخاباتی است، اما بستری را برای سوء استفاده برخی افراد در راستای تخریب و سیاه نمایی فراهم کرده است.

او با بیان اینکه قانون وظایف ناظران و مجریان را مشخص کرده افزود: دادگستری و دستگاه قضایی بر اساس موازین قانونی باید مراقب اجرای قانون و قانون مداری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باشند که هدف ما حذف جرائم و کاهش تخلفات انتخاباتی است.

وحدانی نیا با اشاره به اینکه در کنار موازین قانونی باید اصول اخلاقی و رفتاری را رعایت کنیم بیان کرد: همه ما ناظران، مجریان، کاندیدا‌ها و هواداران باید مراقب باشیم که به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنیم و در قبال انتقادات دیگران نیز تحمل داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: کاندیدا‌های انتخاباتی باید تقوای مالی را در نظر بگیرند که ازاین طریق ازبودجه دولت برای هزینه انتخاباتی خود استفاده نکنند.

او با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی در حوزه تبلیغات باید از بستر فضای مجازی بیشتر استفاده شود اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در تبلیغات باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار