جمهوری خواهان آمریکا می‌ترسند رییس جمهور پیشین این کشور رهبری حزبی متشکل از مخالفان ساختار سیاسی در آمریکا را به دست گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که به تازگی اعلام کرده است برای انتخابات ۲۰۲۴ آماده می‌شود، ممکن است رهبری حزبی با عنوان "نسل سوخته" شامل مخالفان نظام سیاسی شامل چهره‌هایی از جمهوری خواهان را در آمریکا به دست گیرد.

به گفته منابع خبری این گروه که قرار است توسط ترامپ تشکیل شود شامل جمهوری خواهانی است که مخالف روند انتخابات ریاست جمهوری گذشته هستند و هنوز ترامپ را رییس جمهور واقعی آمریکا می‌دانند. از این رو این امر موجب نگرانی بسیاری از جمهوری خواهانی شده که با ترامپ در این زمینه همراستا نیستند.

به گفته برخی قانونگذاران آمریکایی ممکن است تعداد زیادی از جمهوری خواهان ایالتی به دلیل مخالفت برای حضور در حزب ترامپ یا کار خود را از دست بدهند و یا اینکه جانشان در معرض تهدید قرار گیرد.

بسیاری از جمهوری خواهان پس از گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری معتقدند ادعا‌های ترامپ در مورد تقلب در روند رای گیری و انتخابات ریاست جمهوری دروغ بوده، ولی با این حال بسیاری به دلایل امنیتی از اظهار نظر شفاف در این باره خودداری می‌کنند.

ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری از بسیاری از چهره‌های جمهوری خواه خواسته از سمت خود استعفا دهند و یا با بازنشستگی پیش از موعد از حزب خارج شوند. رییس جمهور پیشین آمریکا بر خواسته خود مصمم است و می‌خواهد حزبی از مخالفان سیاسی تشکیل دهد که بیشتر اعضای آن از جمهوری خواهان هستند؛ همین امر موجب نگرانی اعضای این حزب در روز‌های اخیر شده است.

البته موافقان ترامپ از تشکیل این حزب استقبال کرده اند و گفته اند این می‌تواند اقدامی موثر در انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری در آمریکا باشد. انتخاباتی که ترامپ به طرفدارانش وعده داده پیروز آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
reza
۱۰:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خداوند به ملت آمیکا وملل جهانی رحم کند که عده ای گردکان مسلک بر روی گنبد خواهند رفت..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
دو دستگی ترامپ و جمهوری خواهان باعث میشه که ارأی انها دو نصف بشه و شانس پیروزی دموکراتها بیشتر بشه
آخرین اخبار