موهبتی گفت: با نگاه و افق دیدی که در ایرانشهر شکل گرفته قطعا آینده خوب و درخشانی برای این شهرستان نسبت به گذشته متصور خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی ایرانشهر  اظهارداشت: افتتاح ترمینال مسافربری از اقدامات خوبی است که پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی به سرانجام رسید و شرکت های تعاونی‌ مسافربری که در داخل شهر فعالیت داشتند و ترافیک مردم را اذیت می کرد به این ترمینال جدید انتقال یافتند.

او  با اشاره به اینکه امروز یک ترمینال قابل قبول و مطلوب با تمام شاخص‌های ترمینال مسافربری و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایرانشهر راه اندازی شده است بیان کرد: با وجودی که اداره کل راهداری و حمل و نقل حوزه جنوب استان عمر طولانی ندارد اما در مدت ۲سال کارهای بسیار خوبی را در این حوزه انجام داده که پایانه های مرزی ریمدان و پیشین از مزیت‌های مهم منطقه برای تجارت و ترانزیت از جمله آن‌هاست.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میدان میوه و تره‌بار، شهرک کارگاهی برای جمع‌آوری سموم از داخل شهر جزو پروژهای دیگری بود که در ایرانشهر انجام شد تصریح کرد: قرارداد برای سرمایه‌گذاری در پروژه قلعه تاریخی ایرانشهر بسیار بستر مناسبی برای موضوعات گردشگری است.

او  با اشاره به اینکه راه‌آهن چابهار به زاهدان اگر راه بیافتد قطعا در کمتر از یک سال آینده می‌تواند تحول بزرگی در منطقه ایجاد کند خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی در ایرانشهر می‌تواند برای حال و آینده و شکوفایی ظرفیت‌هایی چون معدن و بخش کشاورزی بسیار موثر و مفید باشد.

موهبتی با بیان اینکه موضوع استانداردسازی فرودگاه ایرانشهر امروز مورد بحث قرار گرفت و با وجود کمبود زمین در ۲ سوی این فرودگاه واگذاری زمین انجام شد تاکید کرد: به جهت جوان بودن جمعیت این شهرستان ساخت دهکده المپیک در مجموعه حدود ۴۰ هکتاری امروز شروع شد.

او  با اشاره به راه اندازی بخش بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر گفت: بخش ریسندگی‌ این کارخانه قبلا افتتاح شده بود.

او خاطرنشان کرد: کارخانه نوآوری با همت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت و کمک خواهد کرد که مجوز موج چهارم قطب پوشاک برای این استان گرفته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار