بنابر ادعای یک نهاد سازمان ملل، ۱۰ میلیون کودک در ۲۰ سال گذشته در افغانستان به آموزش سوق داده شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشانه نیوز، صندوق وجهی سازمان ملل متحد در افغانستان همزمان با روز جهانی کودکان اعلام کرد: در بیست سال گذشته دست‌کم ده میلیون کودک به آموزش سوق داده شده‌اند.

سوزان فرهمن، نماینده صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان در افغانستان امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت روز جهانی کودکان مدعی شد وضعیت کودکان در این کشور در جریان بیست سال گذشته به گونه قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. فرهمن با اشاره به افزایش میزان دسترسی کودکان به آموزش در افغانستان افزود دست‌کم ده میلیون کودک در این کشور از سال ۲۰۰۰ میلادی به این‌سو به خدمات آموزشی دسترسی پیدا کرده‌اند.

نماینده صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان تصریح می‌کند که تغذیه کودکان نیز در جریان این بیست سال با تغییراتی همراه بوده است. به گفته او، تعداد کودکانی که اکنون از رشد خوبی در این کشور برخوردارند، نسبت به سال ۲۰۰۴ میلادی ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این مسئول صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان، بهبود کامل وضعیت کودکان در افغانستان را نیازمند برنامه‌های درازمدت دولت افغانستان و جامعه جهانی می‌داند.

این در حالی است که بر اساس آمار‌های رسمی، دست‌کم سه میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند و شمار کودکانی که با سوءتغذیه روبه‌رو هستند نیز در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار