اولیایی گفت: فضای ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی‌های که در یکسال اخیر رخ داده دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر جان انسان‌ها با تعطیلی کسب و کار‌ها همه اقشار از جمله آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را دچار آسیب و زیان کرده است.

وی گفت: تعطیلی و کاهش ظرفیت آموزشی آموزشگاه‌ها و یا ترس خانواده‌ها و افراد از حضور در کلاس‌های آموزشی سبب شده درآمد این قشر تا حدود زیادی کاهش یابد و حتی برخی آموزشگاه‌ها نتوانسته‌اند هزینه‌های جاری از جمله هزینه اجاره‌بها و یا قبوض آب و برق آموزشگاه را پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به استقرا ۲۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان افزود: آموزشگاه‌های آزاد استیجاری هر ماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال اجاره‌بها به مالکان پرداخت می‌کنند که از زمان شیوع کرونا توان پرداخت نداشته و متضرر شدند.

وی بیان کرد: در این میان برخی از آموزشگاه‌ها که اجاره‌بهای بیشتری می‌پردازند، میزان خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

اولیایی گفت: شیوه نامه فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصویب و بازگشایی آموزشگاه‌ها در ستاد کرونای سیستان و بلوچستان براساس رنگ بندی شهرستان‌هاست.

وی افزود: آموزش‌های الکترونیکی نیز از اواسط اسفند۹۹ در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان آغاز و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: به منظور پشتیبانی از بخش خصوصی و زدودن موانع از سر راه کارآفرینان باید تسهیلات بلاعوض یا کم بهره با حداقل زمان ممکن و بدون بروکراسی اداری اعطا و تعدیل در مالیات و حق بیمه نیز اعمال شود.

وی گفت: بحران کرونا تلنگری برای بخش‌های مختلف محسوب می‌شود که باید از قالب فعالیت‌های سنتی خارج شده و برای دوران پسا کرونا به شیوه‌های نوین روی آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار