معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تشکیل ۹۲ پرونده تخلفاتی در زمینه عرضه سیمان در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۲ پرونده تخلفاتی در زمینه عرضه سیمان در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است گفت: ارزش این پرونده‌ها ۱۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال است.

او افزود: این پرونده‌ها از ابتدای امسال تاکنون در جریان ۷۷۸ بازرسی از واحد‌های عرضه سیمان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه در راستای تداوم تشدید اقدامات نظارتی، بازرسان مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان حضور داشته و بر روند میزان تولید، نحوه توزیع و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار نظارت مستقیم دارند، گفت: به منظور رصد و نظارت بر فهرست توزیعی اعلام بار شرکت سیمان صوفیان، فهرست‌های توزیعی عمده فروشان و صنایع سیمان بر و همچنین رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص سیمان، ۵ گروه بازرسی ساماندهی و بر فرایند یاد شده نظارت مستمر دارند.

او با اشاره به اینکه ثبت نام، صحت سنجی و تایید انبار ۲۴۰ واحد فروشنده مصالح ساختمانی استان در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ظرف یک هفته اجرایی شده است،گفت: پرسنل نظارت و بازرسی در محل سازمان صمت استان، برای آموزش، ثبت نام، اخذ مدارک و تایید ثبت نام فروشندگان سیمان در سامانه‌های مربوطه حضور دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: صدور و یا تمدید پروانه کسب برای واحد‌های فاقد انبار ممنوع بوده و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ملزم به پیگیری این موضوع است.

او اعلام بار بر اساس لیست اعلامی اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بر اساس برش‌های استانی تعیین شده از سوی کارخانه سیمان صوفیان را الزامی دانست و گفت: با اخذ فهرست توزیعی عمده فروشان سیمان از جانب شرکت سیمان صوفیان، بازرسان سازمان بر فرایند توزیع نظارت می‌کنند.

پایدار با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان، موضوع تامین سیمان مورد نیاز استان از سایر استان‌ها به کارخانه سیمان صوفیان ابلاغ شده است، گفت: به منظور رصد فضای مجازی و گرانفروشی در برخی سایت‌های فعال، هماهنگی‌های لازم با دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد می‌شود.

او گفت: اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی موظفند اقدامات لازم در خصوص تهیه و نصب بنر قیمت مصرف کننده سیمان صوفیان در واحد‌های فروش و تجهیز کلیه واحد‌های مذکور به صندوق مکانیزه فروش بر اساس قانون نظام صنفی و مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان را به اعضای مربوطه، اعلام و پیگیری کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به بازرسی از ۱۹ واحد تولیدی سیمان بر در استان افزود: میزان دریافتی و مصرفی سیمان در خط تولید واحد‌های تولیدی بتن آماده و تیرچه بلوک از جمله مواردی است که با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار