معاون سازمان نظام پزشکی آبادان گفت: معطلی بیماران در داروخانه ها به دلیل زمان بر بودن نسخه پیچی الکترونیک است.

خلیلی، معاون سازمان نظام پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: نسخه پیچی در حال حاضر به سه گونه ی دفترچه ای،الکترونیک و تک برگی انجام میگیرد که نمونه ی الکترونیک زمان بر تر از دو گونه ی دیگر می باشد ،که عامل اصلی معطلی بیماران در داروخانه شده است.

او درباره علت زمان بر بودن نسخه پیچی به شیوه‌ی الکترونیک را وارد کردن ریز مشخصات بیمار و داروی او و همچنین قطعی‌های مداوم سامانه‌ی مربوط عنوان کرد و افزود: در این باره با ارسال ۲۰ نامه به وزارتخانه خواستار انجام این شیوه‌ی نسخه پیچی به صورت آزمایشی شدیم، اما موافقتی صورت نگرفت و ناچار به ارائه دارو با نسخه‌ی الکترونیکی شدیم.

خلیلی مدت زمان طبیعی انتظار و معطلی بیماران در مطب پزشکان بعد از گذشت نوبت اعلام شده را ۳۰ دقیقه و در داروخانه برای دریافت دارو حدود ۲۰ دقیقه خواند.

او ادامه داد: بازرسی‌های نظام پزشکی از مطب‌های خصوصی پزشکان در سطح شهرستان ماهانه است و در ماه پیش با مشاهده برخی تخلفات در مطب‌ها از قبیل نبود تهویه، نبود فاصله‌ی مناسب بین صندلی‌ها و قرار ندادن مواد ضدعفونی در بعضی مطب ها، اخطار لازم به آن‌ها داده شد که بلافاصله به آن‌ها عمل شد.

معاون سازمان نظام پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر از نظر دارو‌های مربوط به بیماری کرونا هیچ کمبودی نداریم به مقدار لازم در داروخانه‌ها موجود می‌باشد.

خلیلی در پایان با اشاره به رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی برخی داروخانه‌ها در سطح شهرستان تصریح کرد: پس از تعطیلی هفته‌ی آینده بازرسی گسترده‌ای به این منظور انجام خواهد گرفت و ضمن ارسال نامه به تمام پزشکان مبنی بر لزوم برخوردی شایسته از سوی پرسنل مطب‌ها برخورد لازم با متخلفات صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.