مدیر کل ثبت احوال بوشهر گفت: اداره کل ثبت احوال بوشهر آماده است برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، درخواست‌ها برای صدور شناسنامه را تا ۱۵روز قبل از انتخابات پذیرش کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن روز برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، به منظور انجام تکلیف قانونی و همچنین ایجاد زمینه مشارکت حداکثری حضور مردم استان در انتخابات، آماده ارائه خدمات هویتی، شناسنامه‌ای و کارت هوشمند ملی به شهروندان هستیم.

او شناسنامه را رکن اصلی شرکت در انتخابات عنوان و تاکید کرد: درخواست صدور شناسنامه برای افرادی که شناسنامه آن‌ها گم شده است یا نیاز به تعویض دارد حداکثر تا ۱۵ روز قبل از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد پذیرفته می‌شود و بعداز آن باقی درخواست‌ها به بعد از انتخابات موکول خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم شود.


بیشتر بخوانید


پاسالار افزود: هم استانی‌ها نیز از فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات از در دسترس بودن شناسنامه و کارت هوشمند ملی خود اطمینان حاصل کنند تا برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده باشند.

او از هم استانی‌ها تقاضا کرد با توجه به میزان بالای درخواست‌های المثنی و تعویضی، افرادی که شناسنامه آن‌ها برای شرکت در انتخابات مشکلی ندارد و فقط به دلیل تبدیل به شناسنامه الکترونیکی قصد تعویض دارند، درخواست خود را به بعد از انتخابات موکول کنند و این فرصت را در اختیار افرادی قرار دهند که برای حضور در انتخابات شناسنامه ندارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اعلام اینکه برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، داشتن شماره ملی یا کارت هوشمند ملی نیز ضروری است، گفت: کارت هوشمند ملی نزدیک به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان صادر شده است اما با وجود ارسال پیامک و تماس تلفنی برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند که باید تا قبل از روز انتخابات برای تحویل آن مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.