اصلی ترین نقش و کاربرد سیستم های دوربین مداربسته، برقراری امنیت و آرامش در محیط پیرامون است.

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصلی ترین نقش و کاربرد سیستم های دوربین مداربسته، برقراری امنیت و آرامش در محیط پیرامون است. برندهای گوناگونی در دنیای نظارت تصویری وجود دارند که هر یک دارای سبد کالای انحصاری می باشند.

انواع دوربین مداربسته داهوا، چه نقشی در ایجاد امنیت و آرامش ما دارند ؟

دوربین مداربسته این امکان را فراهم می سازد تا حتی در مواقعی که در محل مورد نظر حضور نداریم بتوانیم از راه دور، محیط را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهیم. شرکت داهوا، یکی از بزرگترین ارائه کنندگان سیستم های نظارت تصویری در دنیا می باشد که شامل سبد گسترده و گوناگونی از سیستم های دوربین مداربسته می شوند. در این مقاله به اهمیت و کاربرد انواع دوربین مداربسته داهوا، می پردازیم.

  • دوربین های تحت شبکه و بستر کواکسیال

دوربین های داهوا بر مبنای نوع کابل کشی به دو دسته بستر کواکسیال و تحت شبکه تقسیم می شوند. دوربین های بستر کواکسیال داهوا به دسته های HDCVI و CVBS تقسیم می شوند.

  • دوربین های مداربسته داهوا بر اساس شکل ظاهری

دوربین های اسپید دام، بولت و داماین نوع دسته بندی دوربین ها بر مبنای نوع کیس می باشد. این دسته بندی از انواع دوربین مداربسته داهوا در رزولوشن ها و کاربردهای مختلفی عرضه می شوند.

دوربین های اسپید دامدوربین های اسپید دام و یا PTZ به دوربین های گردان معروف هستند که امکان گردش به صورت افقی، عمودی و حتی زوم بر روی سوژه ها را دارند. دوربین های اسپید دام به صورت تک لنزی و پانوراما  (چند لنزی ) عرضه می شوند.

کاربرد انواع دوربین مداربسته داهوا

دوربین SD65F230F-HNI، یک دوربین اسپید دام تحت شبکه، سوپراستارلایت ( تصاویر تمام رنگی در شب ) با رزولوشن 2MP و قدرت زوم اپتیکال 30x می باشد، از قابلیت های هوشمند و ردیابی سوژه نیز پشتیبانی می کند و مناسب نصب در محیط های حساس که نیاز به نظارت دقیق است، می باشد.

دوربین PSD81602-A360، یک دوربین اسپید دام تحت شبکه 8 لنزی ( پانوراما ) با رزولوشن 2MP با قدرت زوم اپتیکال 37x می باشد و از قابلیت های هوشمند و ردیابی خودکار نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید با نصب این دوربین، بدون نیاز به چند دوربین دیگر، به صورت 360 درجه تصاویر را تحت نظارت خود قرار دهید.

دوربین DH-SD59225I-HC-S2، یک دوربین اسپید دام از تکنولوژی HDCVI، با رزولوشن 2MP و قابلیت ارائه تصاویر تمام رنگی در شب ( استارلایت ) می باشد و با بهره گیری از قابلیت زوم اپتیکال 25x، امکانات بی نظیری را در خصوص زوم بر روی سوژه مورد نظر را فراهم می سازد.

  • دوربین مداربسته داهوا بر مبنای کاربرد

همانطور که اشاره شد انواع دوربین مداربسته داهوا، به مبنای نیاز و کاربرد کاربران در دسته های متفاوتی ایجاد شده اند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دوربین مداربسته پلاک خواندوربین های پلاک خوان پارکینگی  به منظور کنترل تردد خودروها، مورد استفاده قرار می گیرند. می توان لیست سیاه و سفیدی را در دیتابیس این دوربین ها قرار داد تا بر آن مبنا اجازه ی ورود خودرو به محل مورد نظر داده شود که می توان به دوربین ITC-237 اشاره کرد که این دوربین دارای رزولوشن 2MP است و می تواند عملیات پلاک خوانی را برای خودروهایی که سرعت آن ها تا 20km/h است را انجام دهد.

سری دیگری از دوربین های پلاک خوان وجود دارد که به منظور کنترل تردد خودروها در خیابان ها، تقاطع، میادین و بزرگراه ها مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از آن ها می توان حتی سرعت خودروها، نقض و عدم نقض قوانین را مورد بررسی قرار داد.

دوربین های حرارتیاین نوع از انواع دوربین مداربسته داهوا، بر مبنای دما عمل می کند و می تواند دمای اجسام را شناسایی و به دسته بندی آن ها بپردازد. از این نوع دوربین داهوا، به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری کوید-19، آتش سوزی های مهیب در مراتع، جنگل ها و ... استفاده می شود.

دوربین های ضد انفجار و اکسایش داهوااین نوع از انواع دوربین مداربسته داهوا، برای محیط های آزمایشگاهی، پالایشگاهی و نظامی بسیار پرکاربرد هستند. بدنه دوربین های ضد انفجار به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه جرقه و یا نوسانی به بیرون تراوش نمی کند. بدنه دوربین های ضد اکسایش و یا ضدخوردگی نیز در مقابل عوامل بیرونی بسیار مقاوم است.

کاربرد انواع دوربین مداربسته داهوا

راهنمای خرید انواع دوربین مداربسته داهوا

اصلی ترین نکته در خرید یک محصول الکترونیکی، بررسی قابلیت ها، کیفیت و گارانتی آن است. همانطور که می دانیم، محصولات شرکت داهوا توسط شرکت های متعددی در ایران فروخته می شوند که همه ی آن ها شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نمی شوند. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگترین عرضه کننده و ارائه کننده ی محصولات نظارت تصویری در ایران، انواع دوربین مداربسته داهوا و سایر سیستم های نظارت تصویری داهوا را با خدمات گارانتی و با ضمانت 25 ماه به شما عرضه می کند. شرکت فراگستر به منظور سهولت خرید شما، نمایندگانی را در تمام شهرهای ایران ارائه کرده است که بر عملکرد آن ها در فروش و ارائه خدمات نظارت کافی دارد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت فراگستر و تماس با شماره 02153862 از نزدیک ترین نمایندگی در شهر خود مطلع شوید.

از دیگر مزیت های شرکت فراگستر، ارائه ی خدمات پشتیبانی فنی 24 ساعته برای تمام محصولات فراگستری به صورت مادام العمر می باشد.

کلام آخر در خصوص کاربرد انواع دوربین مداربسته داهوا

در این مقاله، توضیح مختصری را در خصوص انواع دوربین مداربسته داهوا ارائه کردیم و شرح دادیم که هریک از آن دارای چه کاربردی هستند. اصلی ترین اقدام در خرید محصولات سیستم دوربین مداربسته، دسته بندی نیازها و انتظارات شما از یک سیستم نظارتی است و پس از آن انتخاب محصول بر مبنای بودجه می باشد.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار