دانشکده علوم پزشکی تربت جام همگام با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در راستای اجرایی کردن طرح عملیاتی صیانت از جمعیت و تعالی خانواده، اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله) و برنامه عملیاتی صیانت از جمعیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور اجرای هر چه بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی جمعیت، جلسه اجرایی سازی کمیته صیانت از جمعیت، با حضور رابطین امور بانوان ادارات  تربت جام برگزار شد.

او با اشاره به مقایسه‌ی روند رشد جمعیت در سال‌های ۹۵ و ۹۸ افزود: در سال ۹۵ رشد جمعیت در کشور ۲۴/ ۱، در خراسان رضوی ۱/۴۳ و در تربت جام ۲/۴ بوده که در سال ۹۸ به ترتیب به ۰/۹، ۱/۲ و ۱/۷۸ کاهش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: نرخ باروری کلی در سال ۹۶ در کشور ۲/۱، در استان ۲/۶ و در شهرستان بوده که در سال ۹۸ به ترتیب به ۱/۷، ۲/۱ و ۲/۸ کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


افکار با اشاره به مصوبات جلسه بیان کرد: استفاده از پیام‌ها و شعار‌های جمعیتی ارسال شده به ادارات در سربرگ نامه‌ها و فضای مجازی ادارات، برگزاری جلسه صیانت از جمعیت هر ۲ ماه یکبار و گزارش دهی رابطین در خصوص امور صورت گرفته در این زمینه نصب پوستر ارسالی دانشکده علوم پزشکی در تابلو اعلانات ادارات در معرض دید عموم و برگزاری جلسه صیانت از جمعیت در ادارات مختلف از جمله مصوبات جلسه بود.

در این جلسه در مورد جمعیت، شاخص‌های جمعیتی، وضعیت کشور، استان و شهرستان از نظر جمعیتی صحبت شد و در پایان نمایندگان ادارات پیشنهادات خود را در زمینه فرزندآوری و مشکلات آن عنوان کردند.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران لطفا این خبر رو پیگیری کنید خیلی جالبه

طرح افزایش جمعیت به افراد متاهل و فرزند دار امتیازاتی رو در استخدام و .. میده

فرد متاهل و فرزند دار در حال حاضر جزو جمعیت هست . و بعید به نظر میرسه تو این گرونی فرزند آوری کنن .

حال فرد مجرد به دنبال کار است و به محض یافتن کار ازدواج و فرزند اوری میکند .

به نظرتون کدوم شانس افزایش جمعیت بیشتری داره ؟ آیا نباید به مجردان در استخدام امتیاز بیشتری داد به جای متاهلان ؟