امروز انجام شد؛

ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران از زبان حناچی/ بلندمرتبه سازی ٨٧ درصد کاهش داشته است

شهردار تهران گفت: ما در این چند سال با کاهش فروش تراکم بر مبنای عدالت محوری روبرو بودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حناچی شهردار تهران صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران جهت ارائه گزارش سالانه حضور پیدا کرد و گفت: یاد تمام شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و امروز گزارشی را خدمت عزیزان ارائه می‌کنم که بر اساس تشکیلات معاونتی تنظیم نشده است.

وی ادامه داد: این گزارش اعلام می‌کند که از سال ٩٦ تا ١٤٠٠ چه اتفاقاتی در شهرداری اقتاده است، ما در این چند سال با کاهش فروش تراکم بر مبنای عدالت محوری روبرو بودیم.

شهردار تهران افزود: بازنگری طرح تفصیلی، کاهش ٢٦ درصدی ساخت و ساز در طرح مسکونی، کاهش ارتفاع پردازی‌ها و کاهش ٨٧ درصدی در حوزه بلندمرتبه سازی و تعداد پروانه‌ها از اقدامات شهرداری بوده است.


بیشتر بخوانید


حناچی بیان کرد: در بخش توسعه شهری در چارچوب طرح جامع عمل شده و افزایش ۶۶ درصدی طرح‌های موضعی و موضوعی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طرح‌های مصوب هم ۲،۵ برابر افزایش داشت که این هم از نتایج این دوره است. مانند طرح‌هایی درباره رود دره‌های کن، فرحزاد، جنوب میدان شوش و جوانمرد قصاب.

وی گفت: در دوره جدید مهار روند روش جمعیت پذیری را داشتیم به این معنا که با کاهش صدور پروانه ظرفیت ایجاد جمعیت را متناسب با خدمات فراهم می‌کنیم. موضوعی که در دوره قبل رشد جمعیت پذیری مساله‌ای برایش نبوده است، اما ما اعتقاد داریم در حوزه حاکمیتی هم مسئولیت داریم.

شهردار تهران گفت: بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی ریزدانه شهری در دوره ۹۶ تا ۹۹ تعیین تکلیف شد، بازآفرینی شهری و توسعه فضا‌های عمومی، ۶ طرح بازآفرینی به مساحت بیش از ۲۳۱ هکتار، اجرای سه پروژه بهسازی محیطی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ هزار متر مربع و طراحی و اجرای بیش از ۸۴ هکتار میدان گاه شهری در این راستا انجام شد.

وی گفت: ۱۲۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ در جهت مناسب کردن فضای شهر برای شهروندان، جمع‌آوری شد.

شهردار تهران تاکید کرد: یکی از رخداد‌های جالبی که در بررسی‌ها خود را نشان داد، افرایش سهم خطوط در ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در پهنه‌های جنوبی شهر تهران بوده است. به طوری که سهم جنوب شهر تهران از مترو که کمتر از ۴۰ درصد بود به بیش از ۵۵ درصد در این دوره رسیده است.

حناچی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ هم همه پروژه‌ها ها با معیار و اعلام نظر شورایاری محلات انجام شد و به محلات کم برخوردار بیش از گذشته توجه شد همچنین ۴۰ کیلومتر مسیر مترو در این چهار سال بهره‌برداری شد و ۲۶،۵ کیلومتر مسیر از خط ۶ و بهره برداری از ۱۲ ورودی ایستگاه‌های جدید انجام شد و مترو شهر جدید پرند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در بحث مناسب سازی فضا‌ها برای همه اقشار، شاهد اقداماتی از جمله نصب ۳۰ درصد از کل پله‌های برقی و ۳۶ درصد از کل آسانسور‌ها بودیم که در حوزه حمل و نقل عمومی طی ۲۲ سال بهره برداری مترو در این دوره از مدیریت شهری این اقدام صورت گرفت.

شهردار تهران افزود: در عین حال و در ادامه مناسب سازی شهر ۱۷۰ بازار میوه و تره بار مناسب سازی شده، در حوزه معابر ۵۲ هزار متر مربع مناسب سازی را شاهدیم، در پیاده رو‌ها ۲۶۱ کیلومتر مناسب سازی رخ داده همچنین ۱۵۴ باب ساختمان، ۲۷۹ ایستگاه بی ارتی مناسب سازی شدند.

حناچی اضافه کرد: در این دوره یکی از اقدامات مهم مدیریت پنجم که در رضایتمندی شهروندان موثر بود، توسعه بازار‌ها و میادین میوه و تره بار بود که از ۵۷ محله به ۶۴ محله افزایش یافت.

وی ادامه داد: تملک ۲۱ باغ و اراضی مشجر برای تبدیل به بوستان عمومی یکی دیگر از اقدامات این دوره بود که منجر به کاهش محله‌های فاقد بوستان از ۱۷ به ۹ محله را در بر داشت.

حناچی با بیان اینکه در پایدارسازی اقدامات مالی، شهر را ارزانتر اداره کردیم، افزود: منابع در اختیار مدیریت شهری در دوره منتهی به سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به نسبت دوره ۹۲ تا ۹۵ به قیمت ثابت، حدود ۴۲ درصد کاهش داشته، اما علیرغم این میزان کاهش بودجه، همان خدمات را در شهر به شهروندان ارائه کردیم.

شهردار تهران درباره میزان بازپرداخت ها، گفت: از سال ۹۲ تا شهریور ۹۶ مانده بدهی از سنوات قبل ۵ هزار و ۳۸ میلیارد تومان بوده و اصل تسهیلات دریافتی ۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان بوده و پرداختی در طی همان دوره هم ۷ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

حناچی اظهار کرد: از مهر ۹۶ تا انتهای سال ۹۹ مانده بدهی از سنوات قبل ۱۹ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان و اصل تسهیلات دریافتی در این دوره ۴ هزار و ۲۸ میلیارد تومان و پرداختی ۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان بوده است. یعنی دو برابر میزان دریافت تسهیلات بازپرداخت داشتیم.

شهردار تهران بیان کرد: در این دوره ۱۷۶۲ ملک را از طریق ارسال لایحه به شورا برای نخستین بار در شهرداری تعیین تکلیف کردیم و ۶۰۰ ملک را تخلیه کرده و اقدامات حقوقی ۳۰۰ ملک برای تخلیه در حال انجام است که مجموع این املاک ۲۶۶۲ ملک است که در اختیار غیر بوده و در حال پیگیری برای بازپس گیری آن‌ها هستیم.

حناچی گفت: واگذاری ۱۲۸۳ ملک به مساحت ۷ هکتار به ارزش به روز شده ۵۱۰۰ میلیارد تومان و در مقابل آن تملک ۵۰۶ ملک به مساحت ۱۰۰ هکتار به ارزش تقریبی به روز شده ۱۰ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

شهردار تهران ادامه داد: در بحث چابک سازی نیروی انسانی، تعداد پرسنل از ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر در شهریور ۹۶ به تعداد ۵۹ هزار و ۴۷ نفر کاهش پیدا کرده است که ۱۳.۳ درصد کاهش نیروی انسانی بدون تعدیل گسترده و فله‌ای را نشان می‌دهد. ضمن اینکه افزایش کیفیت نیروی انسانی را نیز در این دوره شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: در این دوره پارکینگ یک هزار و ۲۷۸ واحدی جنب پردیس سینمایی ملت با توافق با آستان قدس رضوی احداث شد و پارکینگ ۵۵۹ واحدی طبقه فوقانی امیر کبیر و پارکینگ مینایی هم در دستور کار است.

حناچی با اعلام اینکه تعداد مراکز پرتو از ۱۴ مرکز در سال ۹۵ به ۲۵ مرکز در سال ۹۹ رسید، افزود: تعداد افراد پذیرش شده در مراکز اجتماعی از ۴ هزار نفر در سال ۹۵ به ۱۳ هزار نفر در سال ۹۹ افزایش پیدا کرد و نکته مهم‌تر این بود که در زمستان‌های دو سال گذشته هیچ کارتن خواب و بی‌خانمانی از سرما جان خود را از دست نداد.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی گفت: یکی‌از اقدامات مهم در این حوزه، سامانه تهران من بود که هم‌اکنون بیش از سه میلیون کاربر دارد. شبکه فیبر نوری هم به طول ۱۰۵ کیلومتر توسعه پیدا کرد و شهرداری الکترونیک با هوشمندسازی سامانه‌های درون شهرداری محقق شد. نتیجه این اقدامات سبب شفافیت در بودجه شده است.

وی به اطلاعات منتشر شده درسامانه شفاف اشاره کرد و افزود: بر اساس قولی که به شهروندان تهران داده بودیم، این سامانه راه اندازی شد. تا پیش از این، این گلایه از شهرداری وجود داشت که اطلاعات به راحتی در اختیار قرار نمی‌گرفته، اما در این دوره اطلاعات ۱۲ عنوان اصلی و ۳۴۰ عنوان فرعی در این سامانه وجود دارد.

حناچی گفت: قطعا منکر زحمات گذشته نیستیم و اگر تحولی در این دوره رخ داده مربوط به شعاری بوده که به مردم داده شده بود. ما قول دادیم و بر اساسا قولمان عمل کردیم. عمل به شعار تهران شهری برای همه آغاز شده و امیدواریم در آینده هم ادامه پیدا کند این نتیجه آرایی بوده که مردم تهران به نمایندگانشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار