مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است؛ سریعا مسئله به مراجع قضایی منعکس شد و انتظار می‌رود نهایت برخورد با این نیروگاه انجام شود.

او بیان داشت: چند ماه قبل، مسئله آلودگی هوا از سوی نیروگاه رامین را به مراجع قضایی اعلام کردیم که موضوع نیز در حال بررسی و پیگیری است.

اشرفی افزود: پس از اطلاع‌رسانی تلف شدن ۶۰ راس دام در محدوده شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خوزستان به محل، مراجعه کردند و از لاشه دام‌ها نمونه‌گیری شد. از منابع آبی اطراف نیز نمونه‌گیری و پیگیری‌های لازم انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: قطعا در صورتی که تلف شدن این دام‌ها به علت رهاسازی پساب آلاینده باشد، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تلف شدن چند هزار ماهی در حاشیه رودخانه دز، کاهش دبی رودخانه دز موجب کاهش اکسیژن ماهی‌ها شده بود. در خصوص این مساله، از کارخانه کاغذسازی پارس و کارخانه قند خاورمیانه نیز که فاقد سیستم تصفیه خانه پساب هستند، شکایت شده و درخواست رسیدگی داریم.

او گفت: کارخانه کاغذسازی پارس فاقد سیستم تصفیه پساب است و جزو صنایع آلاینده استان خوزستان محسوب می‌شود و سالانه اخذ عوارض از این شرکت انجام می‌شود. البته این کارخانه، در حال ایجاد سیستم تصفیه‌خانه پساب است و شرکت پتروشیمی رازی به تازگی راه‌اندازی شده و هنوز پروانه بهره‌برداری را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ نکرده است و باید سیستم تصفیه پساب این شرکت به طور کامل تکمیل شود تا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.