بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه ( 11 خرداد) بازار با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 11 خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 11 خرداد

سفارس، سشرق و سیتا سبزپوش هستند.

رشد ۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه در شروع معاملات با رشد ۴۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۶هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فارس، برکت و لوتوس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای وبملت، شستا و کاما بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه پالایشی شپنا با پیشروی بیش از 3 درصدی قیمت در محدوده 1107 تومان دنبال می شود. شتران در محدوده 817 تومان نبض مثبت می زند. شبندر در قیمت 2180 تومان در مدار مثبت در حرکت است.

در جریان معاملات متعادل و منفی گروه بانکی، وبملت با افت بالغ بر 2.5 درصد در محدوده 372 تومان داد و ستد می شود. وبصادر و وتجارت حوالی صفر تابلو با نوسانات منفی همراه اند. وپاسار در قیمت 1583تومان مثبت دنبال می شود.

در گروه خودرو شاهد بهبود داد و ستد ها هستیم وعمده خودروسازها با افزایش تقاضا به درصدهای مثبت نزدیک شده اند. خودرو، خساپا به جمع نمادهای مثبت پیوستند.

رشد هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هزار و ۵۴۴واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های غکورش، شپنا، برکت، غزر، اپال، ثبهساز و چکاپا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فتوسا، فگستر، چخزر، کزغال، غگیلا، کرمان و ذوب در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۵۴۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صفوف فروشی که سبک نمی‌شود

در ساعت ۹ و ۳۰جمع صف‌های خرید حدود ۷۶۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۷۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۳۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غکورش، برکت و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۷۵میلیارد تومان (۸۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۴۰میلیارد تومان (۲۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف لیزینگ رازی (ولرازی) به هفت درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۸۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» با تقاضای خرید ۱۲میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۸درصد از پنج هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۵۴۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۸۲درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۸۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در گروه سیمانی شاهد پیشروی بیش از 2.5 درصدی نماد سفارس در قیمت 1640 تومان هستیم. ستران با افت حدود 2درصدی در محدوده 1861 تومان دنبال می شود. سخوز در مدار مثبت 2.5 درصدی در قیمت 2025 تومان در حال معامله است. سباقر نیز در مدار مثبت داد و ستد می شود.

ذوب بر مدار سبز است.

در ساعت 10:30 شاخص کل بورس منفی شد.

شاخص کل حدود هزار واحد افت کرد

افت ۸۵۷واحدی (۰.۱درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۵هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۰.۳درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به هزار و ۳۳۰میلیارد رسید.

حدود ۱۴۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۳۴نماد و افت بیش از سه درصد ۲۹۸نماد

در ساعت 11:35 در گروه خودرویی نماد #خساپا با افت بالغ بر ۴.۵ درصدی قیمت در محدوده ۱۵۰ تومان قرار دارد، حجم معامله تا به این لحظه ۲۹۹ میلیون برگه سهم. خودرو با افت بیش از ۴ درصدی در قیمت ۱۶۶ تومان دنبال می‌شود.

در فلزی‌ها نماد #فولاد در قیمت ۹۶۶ تومان در حوالی صفر تابلو مثبت دنبال می‌شود. فملی در محدوده ۱۲۳۷ تومان در حال معامله است. ذوب با افت حدود ۱ درصدی در قیمت ۳۲۴ تومان قرار دارد.

در بانکی‌ها نماد وبصادر در مدار منفی ۱.۵ درصدی در محدوده ۱۸۶ تومان داد و ستد می‌شود. وبملت افت بالغ بر ۴.۵ درصدی قیمت را تجربه می‌کند. وتجارت در مدار منفی ۱ درصدی در قیمت ۲۰۰ تومان نوسان می‌کند.

شپنا هم اکنون در محدوده صفر تابلو منفی دنبال می‌شود. شتران با افت بیش از ۲ درصدی در محدوده ۷۸۹ تومان قرار گرفته است. شبندر در یک قدمی کف قیمت روزانه در انتظار خریداران است.

کویر صف خرید شد.

شاخص کل ۵هزار واحد افت کرد

افت پنج هزار و ۴۳۸واحدی (۰.۵درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۰.۴درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به دو هزار و ۳۹۰میلیارد رسید.

حدود ۳۳۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۵۱نماد و افت بیش از سه درصد ۳۲۷نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
خدایا کی تموم میشه این منفی ها
آخرین اخبار