مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جلسات سخنرانی و تبلیغاتی در فضا‌های باز باید با ۳۰ درصد ظرفیت آن فضا برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربانپور مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر ساختار‌های تبلیغاتی در این دوره از انتخابات، بهداشت به یکی از مولفه‌های مهم تبدیل شده است و شایسته است تا رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند.

او افزود: همواره مولفه‌های مهمی نظیر بی‌طرفی، قانونمنداری، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت جزو جدایی‌ناپذیر انتخابات در کشور بوده است، اما در این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا مولفه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز به این موارد اضافه شده است.


بیشتر بخوانید


قربانپور اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای تبیین و تبلیغ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های تبلیغاتی بهره‌گیری کرد و در این میان فضای مجازی یکی از بهترین ظرفیت‌ها را برای این مهم فراهم کرده است.

او ادامه داد: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری رعایت نشود مسئولیت آن بر عهده رئیس ستاد است و در ستاد‌های مربوط به کاندیدا‌های شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده نامزد است که مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

قربانپور با بیان اینکه تبلیغات در فضا‌های بسته ممنوع است، اظهار داشت: همچنین برگزاری جلسات سخنرانی و تبلیغاتی در فضا‌های باز باید با ۳۰ درصد ظرفیت آن فضا برگزار شود و به ازای هر نفر هشت مترمربع فضا در نظر گرفته شود.

او در ادامه تعداد واجدان شرایط رای در استان را ۷۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۲ نفر رای اولی هستند.

قربانپور همچنین از پیشنهاد استقرار یک هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و افزود: تاکنون با ۹۳۸ شعبه موافقت شده است که از این تعداد ۷۵۰ شعبه ثابت و ۱۸۸ شعبه سیار است.

او ادامه داد: کمترین شعبه اخذ رای استان در شهرستان بن با ۲۷ شعبه و بیشترین در شهرستان لردگان با ۲۳۱ شعبه پیش‌بینی شده است.

قربانپور در پاسخ به برخی انتقادات وارده به عملکرد دولت، تصریح کرد: باید در قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها به ویژه در فضای مجازی علاوه بر پرداختن به کاستی‌ها، به اقدامات مثبت نیز اشاره کرد تا از این طریق نقد‌ها منصفانه باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار