اعلام آمادگی افغانستان برای خرید تسلیحات روسی

سفیر افغانستان در روسیه اعلام کرد کابل آماده است تا تسلیحات سنگین نظامی از روسیه خریداری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیفنس پست، سعید طیب جواد، سفیر افغانستان در روسیه گفت: کابل آماده است تسلیحات نظامی خود را به روز کند. ما آمادگی داریم تا سلاح‌های سنگین نظامی مورد نیاز خود را از روسیه خریداری کنیم.

وی با اشاره به تسریع خروج نظامیان خارجی از خاک افغانستان عنوان کرد: امیدواریم روسیه، افغانستان را در جهت تقویت ارتش برای مقابله با نیرو‌های طالبان و سایر تهدیدات داخلی و خارجی یاری کند.

سفیر افغانستان در روسیه اظهار کرد: نیرو‌های نظامی برنامه‌های خوبی برای آموزش دارند. ما امیدواریم روسیه ما را در جهت تعمیر برخی تجهیزات نظامی که در سال‌های اخیر آسیب دیده اند از جمله بالگردهای جنگی کمک کند.

وی با تاکید بر این که وزارت کشور افغانستان برنامه‌های مدونی در جهت آموزش نیرو‌های نظامی در خاک این کشور دارد، تصریح کرد: امیدواریم روسیه در کنار کمک‌های تسلیحاتی، ما را در جهت آموزش خلبانان و مهندسان مکانیک هم یاری کند.

در پی اعلام ضرب العجل چند ماهه تمامی نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها موظفند تا پیش از سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر خاک افغانستان را ترک کنند. برخی طرف ها نگران آن هستند با خروج نظامیان خارجی، بار دیگر گروه طالبان در افغانستان قدرت پیدا کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار