مدیر عامل شرکت گاز فارس از نشت یابی ۸۲۲ هزار انشعاب گاز طبیعی در استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی گفت:  فرآیند نشت یابی با هدف کاهش هدر رفت گاز، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش کیفیت ارایه خدمات و همچنین افزایش ضریب ایمنی شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی با استفاده از سیستم‌ها و نرم افزار‌های دقیق نشت یابی و بر مبنای برنامه ریزی مدون انجام شده است.

او همچنین به نشت‌یابی ۲۹ هزار و ۸۹ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز این شرکت در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: علاوه بر نشت‌یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی ۳۰۶  ایستگاه TBS و CGS در سطح استان نیز به صورت کامل مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

حسینی در خصوص فرآیند کار نشت یابی نیز گفت: پس از شناسایی ۱۲۷ مورد نا ایمن، موارد نشتی توسط تیم‌های نشت‌یاب، در اسرع وقت به واحد بهره‌برداری اداره گازرسانی اعلام و واحد‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع نشتی اقدام کردند. نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع توسط ۵ هزار و ۸۸۹ نفر_روز انجام شد.

به گفته حسینی مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهر‌ها و روستا‌های استان در سال جاری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تاسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی نیز جلوگیری می‌شود.

او در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز، به مشترکان، توصیه کرد: به منظور حصول اطمینان از نبود نشتی گاز، سیستم‌های لوله کشی گاز داخلی منازل را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت یابی کنند.

شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به  بیش از یک میلیون و ۵۸۱ هزار  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.