مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد که هر دو روز یکبار یک موتور تامین کننده نیرو برای موشک های استارشیپ را می سازد و این موضوع را با طعنه به جف بزوس بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یاهو؛ ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌ اسپیس ایکس اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت موتورهای Raptor با سرعت هر ۴۸ ساعت یک عدد است. موشک‌های Raptor قدرت استارشیپ را فراهم می‌کنند که انتظار می‌رود این موشک فرود بعدی خود را در ماه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


رقابت ایلان ماسک و جف بزوس برای شراکت با ناسا

ایلان ماسک برای چندمین بار به شرکت رقیب خود یعنی Blue Origin و جف بزوس مدیرعامل این شرکت طعنه زد و گفت که اسپیس ایکس توانایی ساخت موتور رپتور را در هر ۴۸ ساعت دارد.

اعلام شده این موتور‌های بین سیاره‌ای که در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند، توانایی تولید ۵۰۰ هزار پوند نیروی رانش را دارند و کلید برنامه SpaceX برای کمک به ناسا برای بازگشت به ماه و سپس حرکت به سمت مریخ هستند. انتظار می‌رود موتورهای رپتور‌، قدرت دیوانه واری به استارشیپ که قرار است فرودگر بعدی اسپیس ایکس روی ماه باشد، برای رفتن به فضا بدهند.

ایلان ماسک: هر ۴۸ ساعت یک موتور Raptor می‌ سازیم

ناسا در ماه آوریل شرکت اسپیس ایکس را به عنوان تنها شریک خود برای ماموریت فضایی سفر به ماه به نام آرتمیس انتخاب کرد. اما کار ثبت قرارداد در اواخر آوریل به دلیل انتظار برای بررسی دولت پس از اعتراض یک شرکت متقاضی دیگر برای شرکت در این ماموریت، یعنی Blue Origin، متوقف شد.

ایلان ماسک: هر ۴۸ ساعت یک موتور Raptor می‌ سازیم

ماسک روز شنبه در توئیت دیگری گفت موشک استارشیپ به ۲۹ موتور Raptor برای تامین نیرو مجهز خواهد شد. این تعداد در اواخر امسال همراه با افزایش رانش در هر موتور به ۳۲ عدد افزایش خواهد یافت. " او هدف طولانی مدت این شرکت را رسیدن به قدرت رانش بیش از ۷۵۰۰ تن اعلام کرد.

کارشناسان حوزه صنعت فضایی و دولت آمریکا از انفجار نمونه‌های اولیه موشک استارشیپ هنگام پرواز‌های آزمایشی ابراز نگرانی کردند و این نگرانی‌ها نیز توسط شرکت رقیب اسپیس ایکس یعنی بلو اوریجین، مدام برجسته و تکرار می‌شود.

ایلان ماسک: هر ۴۸ ساعت یک موتور Raptor می‌ سازیم

گفتنی است که ایلان ماسک روز جمعه به Blue Origin پاسخ داد که قیمت پیشنهادی بیشتری برای قرارداد Artemis نسبت به اسپیس ایکس به ناسا پیشنهاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار