انگلیس هزاران افغان را که با نظامیان این کشور در افغانستان کار می‌کردند، به انگلیس انتقال می‌دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، شبکۀ خبری اسکای‌نیوز روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که انگلیس هزاران افغانستانی را که با نظامیان این کشور در افغانستان کار می‌کردند، به انگلیس انتقال می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشتر این کارمندان کسانی هستند که به عنوان مترجم با نظامیان انگلیسی در سال‌های حضورشان در افغانستان همکار بودند و به علت همکاری با این نیروها، تهدید‌هایی متوجه جان آنان و خانواده‌هایشان می‌باشد.

در ادامه این گزارش همچنین اشاره شده بود که این مترجمان با خطر انتقام جویی از سوی طالبان پس از پایان مأموریت نیرو‌های انگلیسی در ولایت هیرمند در سال ۲۰۱۴ روبه‌رو هستند و این خطر پس از خروج کامل نیرو‌های خارجی از افغانستان، بیشتر خواهد شد.

پیش از این هم صد‌ها مترجم افغانی این نظامیان در افغانستان به علت مواجه بودن با تهدیدها، به انگلیس رفته‌اند.

تشدید خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان و پخش گزارش‌هایی مبنی بر تکمیل شدن خروج این نیرو‌ها تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی، نگرانی‌های کارمندان افغانستانی نیرو‌های خارجی در این کشور را بیشتر کرده است.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، گفته است که تعداد افراد و خانواده‌های کسانی که قرار است به زودی به انگلیس منتقل شوند، به سه هزار تن می‌رسد.

پیش از این، ده‌ها تن از مترجمان و کارمندان افغانستانی نیرو‌های نظامی فرانسه در یک گردهمایی در کابل گفتند که آنان با تهدید‌های فزاینده‌ای روبه‌رو اند و نیاز است تا  فرانسه به درخواست‌های پناهندگیشان رسیدگی فوری کند.

این کارمندان نیرو‌های خارجی با اظهار نگرانی از نزدیک شدن ماه سپتامبر و اتمام مهلت خروج تمامی نیرو‌های خارجی از افغانستان، اظهار کردند که پس از تکمیل شدن خروج  نیرو‌های خارجی، زندگی آنان با مرگ روبه‌رو خواهد شد.

برخی از این کارمندان و مترجمان می‌گویند که ماندن درافغانستان برای‌شان مانند کابوس است. زیرا به‌گفتۀ آنان، تهدید‌های زیادی به‌علت همکاری با نظامیان خارجی دریافت کرده‌اند.

در همین حال، روز یکشنبه گروه دیگری از کارمندان افغانستانی نظامیان کانادایی با گردهمایی در برابر کنسولگری سفارت کانادا در کابل، از  کانادا و سازمان ملل متحد، خواستار پناهندگی در کشور‌های غربی شدند.

این افراد گفته‌اند که بار‌ها به مرگ تهدید شده‌اند و پس از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، نمی‌توانند در این کشور زندگی کنند.

هزاران افغانستانی از زمان آمدن نیرو‌های خارجی در افغانستان پس از سال ۲۰۰۱ به بعد با این نیرو‌ها در بخش‌های مختلف کار کرده‌اند که عدد دقیقی از شمار مجموع این کارمندان، در دسترس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.