مومنی گفت: ظرفیت تولید شرکت های دانش بنیان برای پوشش نیاز دارویی کشور در حوزه مواد مخدر کافیست و این داروها درصد مخدر کمی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم رونمایی از داروی ضد اعتیاد که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد:  تجربیات ما و جهان نشان داده که با تاکید بر یک حوزه و یک مولفه نمی‌توانیم مشکل اعتیاد را از بین ببریم.

وی ادامه داد: تمرکز ما در دهه‌های گذشته بیشتر در حوزه‌ی مقابله بود تا با جلوگیری از ورود و توزیع موادمخدر  در کشور مشکل اعتیاد کنترل و حل شود که البته انتطار از بین بردن اعتیاد با روش مقابله انتظاری درست و به جا است که مردم، دولت و حاکمیت از ما دارند.

مومنی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته متاسفانه شاهد کم بودن مانایی در درمان و ترک بودیم گفت: همین موضوع منجر شد تا نرخ بازگشت به اعتیاد نرخ بالایی باشد؛ بنابراین همکاران من در ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری تمام دستگاه‌ها بررسی‌های کامل و جامعی در حوزه‌ی درمان، تکنیک ها، روش‌ها و دارو‌ها جدید انجام دادند، حدود دوسال پیش بود که این بررسی‌ها و راهکار‌ها مطرح شد و خوشبختانه امروز با وجود تحریم‌ها  شاهد به دست آمدن نتیجه بسیار مثبتی در زمینه درمان با شیوه‌های جدید هستیم.


بیشتر بخوانید


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان به آخرین فناوری در حوزه‌ی دارو و شیوه‌های درمانی اعتیاد رسیدند؛ دارویی‌های که پیشتر استفاده می‌شدند مانند متادون، پایه‌ی مخدری داشتند 

وی گفت: این دارو‌های دانش بنیان  درصد کمی مواد مخدر دارند و عموما دارو‌هایی هستند که اشتیاق به مصرف را کاهش می‌دهند بنابراین هم در کاهش اسیب هم در درمان موثر هستند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از ظرفیت موجود شرکت‌ها و کارخانه‌های دارو سازی برای تولید میزان داروی مورد نیاز کشور اظهار کرد:این دارو در انواع مختلف خوراکی، تزریقی و پوستی در شرکت‌های دانش بنیان تولید و عرضه خواهد شد که مدت زمان اثر این دارو‌ها از ۲۴ ساعت تا ۱ یا چند ماه است و نیازی به استفاده‌ی مدام ندارند.

مومنی تصریح کرد: نکته‌ی مهم دیگر پایین آوردن قیمت تمام شده دارو است که هفته‌ی پیش این موضوع  در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شد و مواد اولیه با قیمت کم در اختیار شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار می‌گیرند تا برای تولید و مصرف داخلی استفاده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار