حمیدرضا ترقی گفت: بالای ۶۰ درصد لیست ۵۱ نفره را جوانان تشکیل می‌دهند، افرادی که سابقه اجرایی داشتند، اما به روز نبودند، انتخاب نشدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا ترقی سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد در چهارمین نشست خبری شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد گفت: بدون شک در انتخابات ۱۴۰۰ در آستانه یک تحول عظیم در حکمرانی کشوری و استانی هستیم و فرصت گرانبهایی در اختیار مردم و رای‌دهندگان قرار گرفته تا مسیر حرکت جمهوری اسلامی را در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی تسریع کنند.

او افزود: شورای ائتلاف وحدت نیرو‌های انقلابی مشهد برای رسیدن به فرآیند لیست کارآمد برای مدیریت شهری با تلاش شبانه‌روزی خود و همت شما عزیزان اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی شفاف به مردم گام‌های لازم را برای رسیدن به یک لیست واجد شرایط در این مدت برداشته است.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد ادامه داد: ابتدا فراخوان دادیم که تمام کسانی که علاقمند هستند در ائتلاف حضور داشته باشند از طریق سایت ثبت‌نام کنند و پس از آن نامزد‌ها در کمیسیون‌های مختلف پخش شدند و از ۲۰۰ نفر ۱۲۰ نفر از مرحله اول عبور کردند؛ پس از آن نوبت به بررسی کمیته تطبیق رسید و تلاش کردیم سلامت دینی و اقتصادی، تخصص، توانمندی و کمیسیون انتخابی آن‌ها و توجه نامزد‌ها به برنامه مدیریت شهری افراد را مورد ارزیابی اولیه قرار دهیم که حدود ۸۰ نفر شرایط ورود به مرحله دوم را نداشتند.


بیشتر بخوانید


ترقی بیان کرد: در جلسات فشرده ۱۸ روزه توانستیم روزی حدود هشت نفر را بر اساس تخصص بررسی کنیم و لایو تمام این صحبت‌ها پخش شد، میزان استفاده از این لایو نسبت به هر فرد نشان‌دهنده میزان تاثیرگذاری مطلب در افکار عمومی است که برای ما هم دارای اهمیت است.

او تصریح کرد: سعی کردیم در کمیته تطبیق جلوی هرگونه مهندسی رای را بگیریم و به نحوی داوری را چیدمان کردیم که اگر حتی عده‌ای با یکدیگر هماهنگ کرده باشند که به کسی کم رای بدهند، تأثیر این آرا کمتر از ۲ یا سه درصد باشد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد تاکید کرد: ما در شورای شهر مشهد نیازمند افرادی هستیم که هم به لحاظ تخصصی و هم به لحاظ خاستگاه اجتماعی و رأی‌آوری از ظرفیت بالایی برخوردار باشند، دوم اینکه افرادی را انتخاب می‌کنیم که به یکدیگر از لحاظ همگرایی نزدیک‌تر باشند و کسانی که احتمال تک روی در آن‌ها وجود دارد در لیست حضور نداشته باشند.

او افزود: بر این اساس در شورای مرکزی تعداد ۵۱ را به ۳۰ نفر تقلیل می‌دهیم و این افراد روز پنجشنبه در مجمع عمومی با حضور اقشار مختلف مشهد و بدنه مردمی ائتلاف از ۳۰ به ۱۵ نفر تقلیل داده و به مردم عزیز مشهد معرفی می‌شوند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد ادامه داد: با توجه به میثاق نامه‌ای که از افراد گرفته‌ایم، باید نام افراد در لیست‌های موازی وجود نداشته باشد، چرا که اینگونه ما در مطالبه‌گری از اعضا محدود می‌شویم، تعهد این افراد باید به ائتلاف باشد و اگر کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد می‌تواند به افراد به طور خصوصی اعلام کند و فرد در تبلیغات شخصی خود از حمایت آن حزب یاد کند.

ترقی بیان کرد: سعی کردیم قومیت‌های مختلف، تخصص‌های گوناگون و افرادی از حاشیه شهر را در لیست داشته باشیم، در این جمعیت ۳۰ نفره باید از هر کمیسیون ۲ برابر نیاز وجود داشته باشد، یکی از کار‌های مهم در این دوره رفع نیاز تمام کمیسیون‌های شورای شهر است.

او با بیان اینکه در مصاحبه‌های شورای ائتلاف جوانان بسیار ارزشمندی را کشف کردیم که اصلا فکر نمی‌کردیم این چنین تسلطی بر شهر مشهد داشته باشند، تصریح کرد : این جوانان نشان دادند آماده هستند که شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و بالای ۶۰ درصد لیست ۵۱ نفره را جوانان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد تاکیدکرد: بانوان بسیار توانمندی وارد عرصه شدند و نشان دادند در معماری و برنامه ریزی بسیاری توانمند هستند، همگی جوان و تحصیل کرده بوده و با این لیست امیدواریم از پس مدیریت شهری بر آییم.


تمام افراد حاضر در لیست دارای مدارک ارشد و دکترا هستند


ترقی اظهار کرد: تمام مدارک افراد حاضر در لیست ارشد و دکتری و تخصص‌ها اکثرا دکتراست و برنامه و کاری که برای کمیسیون انجام دادند قابل پذیرش بوده، محدودیتی برای تعداد جوانان و بانوان در نظر نگرفته‌ایم، اما بنا داریم حتما حضور داشته باشند و در لیست بگنجند.

او افزود: در این دوره در رابطه با حاشیه شهر توانستیم فرهنگی را جا بیاندازیم که تمام کاندیدا‌ها فهمدیدند یکی از موضوعاتی که باید جدی به آن بپردازیم حاشیه شهر است و تمام اعضای شورای شهر باید خودشان را موظف به پیگیری مشکلات حاشیه شهر بدانند؛ یکی از ملاک‌هایی که می‌توانند کارنامه خود را نشان دهند حضور در حاشیه شهر و تخصیص بودجه به آن‌هاست.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی با اشاره به اینکه هیچ دوره‌ای این‌گونه به حاشیه شهر پرداخته نشده است، ادامه داد: خوشبختانه نیرو‌های خوبی در این دوره پرورش یافتند تا به ائتلاف راه پیدا کنند و حاشیه شهر این دوره بیشترین تعداد نماینده را توانست به ائتلاف معرفی کند، این رقابت هم ارزشمند بود که نشان داد استعداد‌های بالقوه‌ای در حاشیه شهر وجود دارد، مدیران شهری آینده باید ساکن و مرتبط با آن مناطق باشند و درد آن محل را دانسته و نیاز‌های آنجا را بشناسند، باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها در شورای شهر استفاده کنیم.

ترقی با اشاره به اینکه بررسی کردیم که افرادی در لیست حضور پیدا کنند که برنامه‌هایی برای جهت دادن به منابع مالی، توزیع عادلانه بودجه در شهر و شفافیت مالی داشته باشند، بیان کرد: امیدواریم طبق برنامه شورای شهر آینده شفافیت مالی داشته باشد و با توجه به برنامه‌های خوب که در برنامه چهارساله ما هم وجود دارد اولویت‌بندی بودجه و شفافیت مالی صورت بگیرد.

او تصریح کرد: سامانه فاش شهرداری مشهد باید کامل شود، در حال حاضر ناقص است و مردم، محققان و نخبگان باید به این سامانه دسترسی داشته باشند؛ تلفیق شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی کاری بسیار عالی و بی‌نظیر است.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد تاکید کرد: به هیچ وجه جریانی نتوانسته است نامزد خود را به ما تحمیل کند، کمیته تطبیق به صورت کارشناسی و تخصصی رای داده است و معتقد هستیم هیچ‌گونه اعمال فشاری از هیچ کجا بر کمیته تطبیق صورت نگرفته است.

ترقی اظهار کرد: برای منطقه ثامن برنامه داریم و سعی داریم طبق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و هویت فرهنگی مشهد به گونه‌ای آن منطقه را اصلاح کنیم که دیدگاه مردم و مقام معظم رهبری هر دو محقق شود.


لیست اعضای شورای ائتلاف به این ترتیب اعلام شد:

 

کمیسیون خدمات شهری: حسن کریمیدادی، حسین امجد یزدی، عبادالله عبادی، فاطمه سلیمی، وحید صداقت، محمد پهلوان کاشی؛ کمیسیون بودج: حسن موحدیان، حسین حسامی، مصیب عنابستانی، محمد عین القضاة، سید ابراهیم علیزاده، کاظم معتمدی‌فر، بهادر صمدیان، عبدالحسن حسینی، سمیه سادات ابراهیمی، محمد ثنایی فیض‌آبادی؛ کمیسیون فرهنگی: آرش ضیایی، حجت الاسلام حسن منصوریان، مجید طهوریان عسگری، مهدی ناصحی، آذر رشیدی، علی رضازاده، ماهان صفایی ثانی، مرتضی نظرنژاد، محسن قهرمانی، احمد سلطانی؛ کمیسیون عمران: حسن قدیری طرقی، مجید نژادحسین، مجتبی زمانیان؛ کمیسیون حمل نقل: قاسم طاهری، خجسته رحیمی، ایمان فرهمندی؛ کمیسیون حقوقی: جعفرکبیری، هاشم دائمی، محمد رضا هزاره؛ کمیسیون اقتصاد:مجید دبیریان، موسی‌الرضا حاجی بگلو، محمد صادق احمدزاده، مهدی منصوری بیدکانی، علی نجاریان کرمانی، مسعود معتمدی یکانه؛ کمیسیون شهر سازی: شفایی‌نژاد، مهدی خداشناس، حمیدضمیری، هادی عرفان، سیدحسین علوی مقدم، حمید قاسمی هنری و ژیلا حصاری.

لیست ۵۱ نفره شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلابی مشهد در روز‌های آینده به ۳۰ و در نهایت به ۱۵ نفر تقلیل پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۳:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
انشاالله افراد اصلح انتخاب بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله افراد خوبی برای شورا انتخاب شود
Iran (Islamic Republic of)
مهدخت ثنایی
۱۸:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
منتظر لیست ۱۵ نفره هستیم ...مطلب خوبی بود ...فقط چند غلط ویرایشی و املایی داشت...