شرکت اینتل ادعا کرد که لپ تاپ های گیمینگ ساخته شده با پردازنده های این شرکت از همه مدل های مک بوک شرکت اپل بهتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دبلیو سی سی اف تک؛ شرکت اینتل که سازنده تراشه‌های الکتریکی تلفن‌ها و لپ تاپ‌ها است، به ادعای شرکت اپل که به تازگی شروع به تولید تراشه کرده، پاسخ داد. شرکت اپل ادعا کرده بود که تراشه M1 این شرکت از تراشه‌های تولید شده اینتل بهتر هستند. اینتل هم در پاسخ گفت که لپ تاپ‌هایی که از تراشه‌های ما استفاده می‌کنند، از تمامی مک بوک‌های اپل تجربه گیمینگ بهتری را ارائه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مقایسه اینتل و اپل در اجرای بازی

اپل زمانی که تراشه M1 را معرفی کرده بود، مدعی شد که این تراشه‌ها سریع‌ترین هسته CPU در جهان را دارد. کارشناسان فناوری این ادعا را در همان زمان هم اغراق آمیز خواندند. آن‌ها معتقد بودند که این شرکت فقط می‌تواند هسته پردازشی بهینه داشته باشد. اپل مدتی پس از این ادعا متن جدیدی را در وب سایتش منتشر کرد و نوشت: " هسته قدرتمند ما در دسته سیلیکون‌های توان پایین سریع‌ترین هسته CPU دنیا است. "

اکنون شرکت اینتل هم در زمینه بازاریابی دنباله رو اپل شده و ادعا می‌کند لپ تاپ‌هایی که با پردازنده‌های این شرکت تولید می‌شوند نسبت به ۱۰۰ درصد مک بوک‌های اپل گیمینگ بهتری را به کاربر ارائه می‌کنند. اینتل همزمان با انتشار این ادعا، چندین پنجمارک هم منتشر کرد که مقایسه‌ای بین اجرای بازی‌ها به صورت بومی روی مک بوک‌ها و محصولات خود این شرکت است.

ادعای اینتل درباره برتر بودن لپ تاپ های با تراشه این شرکت از محصولات اپل

همه این پنجمارک‌ها نشان دادند که لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های اینتل مک بوک‌ها را شکست دادند، اما ممکن است این اتفاق تا حدی مربوط به گرافیک AMD مک بوک‌ها باشد که در حال حاضر و در بهترین حالت به RX 5600M محدود و در مقابل RTX 3060 لپ تاپ اینتل ضعیف‌تر هستند.

ادعای اینتل درباره برتر بودن لپ تاپ های با تراشه این شرکت از محصولات اپل

گفتنی است که ممکن است ادعای جدید اینتل مربوط به این باشد که اپل دیگر از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل در مک بوک‌های خود استفاده نخواهد کرد. برنامه شرکت اپل این است که همه محصولات خود را تا دو سال آینده به اپل سیلیکون مجهز کند.

ادعای اینتل درباره برتر بودن لپ تاپ های با تراشه این شرکت از محصولات اپل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار