معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی استان آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است.

جعفر وحدت  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  اظهار کرد: از پنج سال گذشته تاکنون  چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی استان آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار و ۱۵۰ تراکتور، یک هزار و ۱۲۶ کمباین و ۱۲۹ هزار و ۱۸۳ دستگاه ادوات دنباله بند در استان در اختیار بخش کشاورزی است، گفت: کل تسهیلات اعطایی مکانیزاسیون در سال ۱۳۹۹ بیش از یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وحدت ادامه داد: اعتبارات تخصیصی به استان در سال ۱۴۰۰ نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به تعداد متقاضیان به اعتباری بیش از این نیاز داریم.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی استقبال زارعان را از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را مطلوب بیان کرد و گفت: ارتقای مکانیزاسیون با ارتقای کیفیت و میزان تولید ارتباط مستقیم دارد.

وحدت با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون استان هم اکنون ۱.۸ اسب بخار بر هکتار است، افزود: بیشترین ضریب مکانیزاسیون استان در شهرستان پیرانشهر با ۴.۸۹ اسب بخار در هکتار برآورد می‌شود.

او گفت: درصد جذب تسهیلات مکانیزاسیون در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۳۹ درصد و تعداد نفرات معرفی شده به بانک یک هزار و ۲۴۰ نفر بوده که تعداد قابل توجهی است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۷۲۱ دستگاه انواع تراکتور، کمباین و  ادوات کشاورزی  از محل اعتبارات خریداری شده است بیان کرد: با توجه به تسهیلات اعطایی ۸۰ درصد ادوات در بخش زراعت و ۲۰ درصد در بخش باغبانی خریداری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.