کاهش ۲۵ درصدی سطح زیرکشت محصولات بهاره در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کاهش ۲۵ درصدی سطح زیرکشت محصولات بهاره در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به تشدید خشکسالی و کاهش بارش و کمبود منابع آبی در استان، امسال سطح زیرکشت سیب زمینی به عنوان یک محصول راهبردی و غذایی در استان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

او افزود: کشت برخی از محصولات راهبردی مانند سیب زمینی، گندم و علوفه مورد نیاز دام باید اولویت‌بندی شود و در حد نیاز کشت و تولید شود و به جنبه تجاری این محصولات توجه نشود.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: پارسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی کشاورزی استان زیرکشت سیب زمینی رفت.

او گفت: در سطح استان کشت برنج در حاشیه رودخانه و همچنین در برخی مناطق از جمله خانمیرزا و فارسان با استفاده از آب چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی کشت می‌شد، که امسال به دلیل کم‌آبی و در راستای صیانت از آب‌های زیرزمینی کشت برنج با استفاده از آب چاه‌ها و منابع زمینی ممنوع شده است.

برزگر تصریح کرد: به منظور کاهش سطح زیرکشت برنج در استان، در اراضی که از آب چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود، از خدمات کشاورزی بهره‌مند نخواهند شد.

او اظهار داشت: تغییر الگوی کشت در کشاورزی یک فرآیند تدریجی است و باید با اجرای آن صنایع، خدمات و بازاریابی نیز توسعه پیدا کند که این امر یک فرآیند زمان‌بر است.

برزگر گفت: هم‌اکنون سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان به یک هزار و ۷۵۰ هکتار رسیده که نبود صنایع جانبی، تکمیلی، بسته‌بندی و بازاریابی یکی از مشکلات این حوزه است که باید این زیرساخت‌ها نیز توسعه پیدا کند.

او ادامه داد: درسال زراعی جاری سطح زیرکشت محصولات بهاره در استان، ۲۵درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.