معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ، ویژه برنامه های این آستان مقدس را به مناسبت ایام سوگواری شهادت رئیس مکتب تشیع، رحلت جانگداز رهبر فقید و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ اعلام کرد.

حجت الاسلام سلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در تشریح برنامه ها که با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در صحن احمدی برگزار می شود، گفت: پنجشنبه ۱۳ خرداد، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به ایراد سخن می پردازد و در ادامه حاج مهدی سروری دعای روح‌بخش کمیل را قرائت خواهد کرد. جمعه از ساعت ۷ صبح نیز دعای پرفیض ندبه با نوای ایشان در حرم مطهر طنین انداز خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شنبه ۱۵ خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر، پیرامون فضایل و مناقب صادق آل محمد(ص) سخنرانی می کند و در ادامه حاج مهدی سروری در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی خواهد کرد.

او ادامه داد: یکشنبه ۱۶ خردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، خادمان حرم مطهر، هیئات مذهبی و عموم دلدادگان این امام همام در مدرسه علمیه خان، تجمع و ضمن سوگواری به سمت حرم مطهر حرکت و در صحن این بارگاه منور، به عزاداری و مرثیه سرایی می پردازند. در شام شهادت نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام میرشکاری به ایراد سخن می پردازد و حجت الاسلام فاطمی امجد مرثیه سرایی می کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی گفت: برای این ایام سوگواری، مسابقه اینترنتی "مکتب تشیّع" از ۱۱ تا ۱۷ خرداد، در نظر گرفته شده است که علاقه مندان برای مطالعه منبع و شرکت در آزمون آنلاین می توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه نمایند.

اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ساعت ۱۹ روز پنجشنبه، از دیگر برنامه های این ایام سوگواری است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر به آن ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار