یزدانی گفت: ۲۶ بوستان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آخرین نشست خبری از سلسله نشست‌های گزارش عملکرد شهرداری تهران که صبح امروز (دوشنبه دهم خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار ایجاد شده به طوری که در سال ۱۳۹۶، ۲۳ بوستان،در سال ۹۷، ۲۴بوستان و در سال ۹۹، ۲۳ بوستان احداث شد. همچنین ۲۶ بوستان هم تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: در هر محله باید یک بوستان وجود داشته باشد، در ۱۷ محله در سال ۹۶ بوستانی وجود نداشت، اما تا به امروز در هشت محله بوستان ایجاد شده و بقیه هم انجام می‌شود.

او با اشاره به افزودن ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز حریم شهر تهران، گفت: تفاهم نامه‌هایی هم در حوزه بوستان‌ها از سوی مناطق با مدیران کل منابع طبیعی امضا شده که شهرداری بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

یزدانی درباره سازمان میادین میوه و تره بار تصریح کرد: ۵۷ بازار به میادین میوه و تره بار اضافه شده است. به طوری که در سال ۹۶ تعداد ۱۶، در سال ۹۹ تعداد ۲۳ در سال ۹۸ تعداد ۴ و در سال ۹۷ تعداد ۱۴ میدان اضافه و ۱۱۵ میدان هم مناسب سازی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در واقع در سال ۹۹ تعداد ۳۰ میدان مناسب سازی و ۴۰ پروژه بهسازی انجام شده است. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که میانگین اختلاف قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار با بازار‌های دیگر ۳۵ درصد است.

یزدانی با اشاره به ساماندهی آرامستان‌های تاریخی و مذهبی مانند شیخ صدوق و دولاب، گفت:  سوله‌های بحران در بهشت زهرا (س) به بهره‌برداری رسیده و مرکز کنترل ترافیک هم راه اندازی شده است.

او با اشاره به املاک تاریخی مرمت شده در تهران تصریح کرد: سر در باغ ملی، سر در آگاهی شاپور، باغ نگارستان، تئاتر نصر، خانه اتحادیه، خانه مینایی، دانشگاه خوارزمی، خانه رومی، خانه فولادوند، خانه لرزاده و آرامگاه شهدای مشروطه املاکی هستند که برخی از سال ۹۴ مرمتشان آغاز و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسیده است.


بیشتر بخوانید


یزدانی با اشاره به  افزوده شدن ۱۴ ایستگاه آتش نشانی تصریح کرد: ۶ ایستگاه جدید هم حداکثر تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

او درباره پسماند شهری گفت: پسماند انواع مختلف دارند مانند پسماند پزشکی و خانگی که اخیرا ۴۰ خودروی مجهز به جی پی اس و دوربین را با همراهی وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها در نظر گرفتیم و این پسماند‌ها در جا‌های مخصوص به روش ویژه دفع می‌شود.

یزدانی درباره وضعیت دستفروشان در پایتخت گفت: چندین نشست با مسئولین وزارت کار در مورد دستفروشان داشتیم و حتی دو مرحله با همکاری آن‌ها و بنیاد مستضعفان ۷ میلیارد تومان کمک گرفتیم و به دلیل شرایط کرونا به دستفروشان ارائه دادیم، همچنین سامانه‌ای هم برای موضوع دستفروشان و ساماندهی آن‌ها راه‌اندازی شده و در مناطق مختلف بازار‌هایی هم ساخته شده است و طبق ثبت‌نامی که در سامانه انجام می‌گیرد، فضا دراختیار دستفروشان قرار می‌گیرد.

او درباره درآمد سازمان زیباسازی گفت: درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود. برای مخارج هم باید کار تعریف شده انجام گیرد و میانگین درآمد این سازمان‌ها سالانه ۴۱۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان است.

یزدانی در مورد تابلو‌های تبلیغاتی پایتخت گفت: تابلو‌ها براساس تأییدیه‌های حوزه ترافیک نصب می‌شوند و ایمنی در این زمینه کامل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
محصولات عرضه شده در تره بار = محصولات کهنه و رو به گندیدگی
آخرین اخبار