گرانی بر بازار مهاباد سایه انداخته و باعث افزایش دو تا سه برابری قیمت‌ها از سوی اصناف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، چند وقتی است که وضعیت بازار و به تبع آن بازار‌های وابسته به اتاق اصناف دچار التهاب و نابسامانی است و این التهاب در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نیز بیشتر شده است به طوریکه ساعتی نیست که نرخ قیمت‌های مصوب شده اصناف دچار تغییر و نوسان نشده و بالا یا پایین نرود.

خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مهاباد اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های صنفی و اتحادیه‌های مختلف در قبال ارائه خدمات، بدون توجه به قیمت‌های مصوب ابلاغی اقدام به دریافت وجه می‌کنند که بیشتر از نرخ در نظر گرفته شده است.

صنعتی افزود: اغلب واحد‌های ارائه خدمات از جمله تعمیرگاه‌ها بدون تابلوب درج قیمت هستند و مشتری امکان مشاهده قیمت خدمات را ندارد و در این شرایط زمینه بروز گران فروشی خودبخود فراهم می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مهاباد با اشاره به اینکه اتحادیه‌های هر صنف باید به ارائه قیمت خدمات اصناف تحت پوشش در معرض دید شهروندان نظارت داشته باشد، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی دقیق از کالا‌های اساسی و انواع خدمات به شهروندان می‌تواند راهکاری دیگری برای جلوگیری از سواستفاده احتمالی باشد.

او در خصوص افزایش چندین برابری اجاره بهای مسکن در این شهرستان نیز گفت: وضعیت اجاره بهای مسکن در مهاباد نسبت به شهر‌های اطراف نامناسب بوده و نیاز است از طریق کارگروه استانی و دلایل افزایش قیمت این اجاره بها بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.