حسینی گفت: تمام پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، به اتاق آکوستیک تجهیز می‌شوند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۶۰ پروژه از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران در حال ساخت است، اظهار کرد: از این تعداد ۳پروژه شامل یک مدرسه جسمی-حرکتی، یک سالن چندمنظوره برای دانش آموزان جسمی-حرکتی و یک مدرسه اوتیسم مربوط به آموزش‌ و پرورش استثنایی است.

حسینی بابیان اینکه تربیت‌بدنی و تجهیزات ورزشی جز ضروریات تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به ۱۰۵ نوع تجهیزات توانبخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی نیاز دارند که از این تعداد ۱۸ قلم مربوط به تجهیزات وزرشی است؛ در سال جاری ردیف ۵۰ میلیاردی برای تجهیزات توانبخشی بودجه در نظر گرفته‌ شده است.

معاون وزیر یکی از برنامه‌های سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی را ساخت سالن‌های ۲۰۰ مترمربعی ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس استثنایی بیان کرد و گفت: ۱۰ مدرسه استثنایی استان تهران، زمین مورد نیاز برای ساخت این سالن‌ها را دارند که باید تلاش شود این سالن‌های ورزشی باهمت خیرین ایجاد شود.

او با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمین ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب، موردنیاز است، تصریح کرد: ساخت این مدارس در قالب «طرح از خشت تا بهشت» آغاز شده که از این تعداد ۹ مدرسه متعلق به استان تهران است که ۳ مدرسه در حال ساخت و ۶ مدرسه دیگر مورد نیاز است.

حسینی تاکید کرد: تمام پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح کشور به اتاق آکوستیک تجهیز خواهند شد. اعتبارات اتاق آکوستیک پایگاه‌های سنجش استان تهران تأمین‌شده است و به زودی ۲ اتاق آکوستیک سنجش در شهر تهران و ۲ اتاق آکوستیک سنجش در شهرستان‌های تهران، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.