مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش نسبی دمای هوا طی امروز در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با توجه به استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای در نواحی غربی و مرکزی ایران، جو شمالغرب کشور تا پایان هفته نسبتاً پایدار خواهد بود.

او افزود: امروز (دوشنبه ۱۰ خرداد) موقتاً جریانات شمالی که با رطوبت خزری نیز همراه است، به استان نفوذ کرده و دمای هوا را به صورت نسبی در سطح استان کاهش خواهند داشت ضمناً بر میزان پوشش ابر بویژه در نواحی مرکزی استان افزوده شده و شاهد وزش باد خزری (گاهی تند) و در برخی نواحی رخداد مه صبحگاهی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آسمان طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ خرداد) در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی (گاهی تند) خواهد بود و بر دمای هوا نیز افزوده خواهد شد.

محمدی گفت: مجدداً از روز پنجشنبه (۱۳ خرداد) شاهد نفوذ جریانات شمالی، وزش باد خزری (گاهی تند) و کاهش دما در استان خواهیم بود که این جریانات از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۴ خرداد) تقویت شده و شار رطوبتی مناسبی با خود به همراه خواهند داشت که موجب می‌شود آسمان استان اردبیل طی مدت مذکور نیمه ابری تا ابری، مه آلود و در برخی نواحی مرکزی با بارش خفیف باران توام باشد.

او تصریح کرد: از قبل از ظهر جمعه از میزان پوشش ابر در سطح استان اردبیل کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.