به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت مترو در آستانه افتتاح دو ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش که بخش قابل توجهی از تجهیزات آنها از طریق تولیدات سازندههای داخلی تامین شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین به موقع تجهیزات ویژه شبکه مترو که تا ۶۵ درصد هزینههای احداث هر کیلومتر از خطوط را شامل میشود، استفاده از توان صنعتگران داخلی و بومی سازی تجهیزات مترو در سالهای اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به این نکته که به موجب تمهیدات اندیشیده شده و اتکا به توانمندیهای نیروی کار ایرانی، خوشبختانه در دوران اوج تحریمهای اقتصادی روند توسعه شبکه مترو پایتخت متوقف نشد، گفت: در این رابطه تجهیزات ویژه مورد نیاز شبکه مترو با کارکرد سنگین شامل پله برقی، آسانسور، فن تهویه، رکتیفایر، باتری، الکتروموتور ضد حریق، اتوماسیون پستهای برق فشار قوی، گیتهای ورود و خروج، سیستمهای مه پاش تهویه، سوزن و کراس اوور، دمپر، سایلنسر، سیستمهای بچینگ، شارژر، اینورتر، سرکابل و مفصل، یو پی اس، تجهیزات پستهای برق فشار قوی جی آی اس، سیستم مدیریت تجهیزات ایستگاه و ... از طریق سازندگان داخلی تامین شد و ضمن کاهش هزینه تکمیل ایستگاهها و خطوط، در زمینه اشتغال نیروی کار داخلی نیز گامهایی برداشته شد.
او در پایان گفت: اوج تلاشهای صورت گرفته در زمینه بهره مندی از توان تامین کنندگان و صنعتگران ایرانی در دوره اخیر، طراحی و تولید یک رام قطار ملی مترو طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود که خوشبختانه اواخر سال گذشته به ثمر نشست و بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر ظرفیت متخصصان بومی، میتوان در بسیاری از صنایع پیچیده خودکفا شد.
انتهای پیام/