با راه اندازی ایستگاه پمپاژ تامین آب بام نهاوند ۳۰ هکتار از درختان این منطقه زیر پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین پور شهردار نهاوند در مراسم افتتاح خط انتقال آب به بام نهاوند با بیان اینکه با راه اندازی ایستگاه پمپاژ تامین آب بام نهاوند ۳۰ هکتار از درختان این منطقه زیر پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفت،گفت:ایستگاه پمپاژ تامین آب بام نهاوند جهت آبیاری قطره ای جنگل و درختان تازه کاشت حدود ۴کیلومتر خط انتقال آب به همراه استخر و ایستگاه پمپاژ آب ساخته شد.

او افزود: طول آبرسانی از چاه آب روبروی استادیوم تا استخر محل ذخیره آب ۱/۷کیلومتر و طول آبرسانی از استخر تا بام ۱/۷ کیلومتر است.

شهردار نهاوند ابعاد این استخر ۶×۱۷متر و عمق آن ۳متر مکعب و حجم آن۳٠٠متر مکعب و ۳٠٠ هزار لیتر آب ،اعلام کرد و تصریح کرد:مساحت کل دیوار چینی ۲٠٠ متر مربع و هزینه اجرای لوله گذاری ۴٠٠میلیون تومان و هزینه اجرای دیوار چینی صاف استخر ۳٠٠میلیون تومان است.

حسین پور بااشاره به اینکه برای اجرای شناور در چاه و استخر ۱٠٠ میلیون تومان و هزینه ترانس برق چاه و استخر ۲٠٠ میلیون تومان هزینه شده است،گفت: جمع کل هزینه صورت گرفته برای ساخت  ایستگاه پمپاژ آب بام نهاوند یک میلیارد تومان است که برای همیشه مشکل کمبود آب ۳۰ هکتار جنگل و فضای سبز دست کاشت بام نهاوند را برطرف می کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.