مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان گفت: یک هزارو ۴۳۸ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد این استان خارج و خودکفا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان گفت: مستمری پرداختی به منظور رفع بخشی از نیاز‌های اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۱۷۴ میلیارد تومان به حساب ۵۱ هزار و ۱۲۵ خانواده واریز شد.

او افزود: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق یه مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان با بیان اینکه کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است افزود: بر این اساس کمیته امداد پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

ترکمانه با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش شامل ۵۸ هزار و ۱۳۵ خانوار که به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت یک‌هزار و ۴۳۸ خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

او افزود: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف کمیته امداد است که درصدد هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
درود بر شما ..ماهیگیری یاد دادن بهتر از ماهی دادن است ..البته عده ای هم هستند که همچنانبه دلایل مختلف باید زیر پوشش حمایت ها قرار بگیرند