حجت الاسلام پورکریم از غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گرانقدر در شهرستان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، در راستای بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، مراسم عطر افشانی گلزار شهدای گرانقدر شهرستان ایلام در آرامستان بهشت رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران، تربیت بدنی، سپاه امیرالمومنین (ع)، هیات‌های ورزشی زورخانه و کشتی پهلوانی، ورزش‌های همگانی، وزنه برداری و کشتی استان ایلام به عمل آمد، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام راحل، نسبت به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ادای احترام گردید.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام پورکریم ضمن تقدیر و تشکر از حضور همکاران و علاقه مندانی که در این مراسم حضور یافتند، به توصیف ویژگی‌های شهدای گرانقدر و قرابت آن با شخصیت پهلوانی پرداخت.

او توانایی، دلیری و شجاعت را از خصوصیات و منش پهلوانی در فرهنگ ایرانی- اسلامی برشمرد و گفت: چون نیک بنگریم تمام این اوصاف ارزشمند در وجود شهدای ایران زمین، همان مردانی که برای دفاع از شرافت و مام میهن از جان خویش گذشتند، جمع گردیده است.

مسئول امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ادای احترام به مقام شامخ دلاور مردان این دیار در هفته‌ ترویج فرهنگ پهلوانی را رسالتی ارزشمند دانست و افزود: سزاوار آن است تا در فرصت‌ها و موقعیت‌های مشابه، این موضوع در دستور کار بانیان اینگونه برنامه‌ها قرار گیرد.

در ادامه اعضای حاضر در مراسم ضمن قرائت فاتحه به روح مطهر شهدا و نثار گل بر مزار ایشان، یاد و خاطره‌ی غیور مردان و پهلوانان واقعی این دیار را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.