سرپرست نمایندگی خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرد این اتحادیه پس از خروج نظامیانش هم به همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، توماس نیکلسون، سرپرست نمایندگی خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان، می‌گوید که این اتحادیه بعد از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان در این کشور باقی می‌ماند و به ماموریت و همکاری خود ادامه می‌دهد.

او این مطلب را اخیرا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا اظهار و اضافه کرد که پالیسی اتحادیه اروپا در قبال افغانستان تغییر نکرده است.

او  تصریح کرد: درحالی که نیرو‌ها خارج می‌شوند، نیت ما این است که باقی می‌مانیم. پالیسی ما تغییرنکرده، ماموریت ما تغییر نکرده، تعهدات ما به مردم افغانستان تغییر نکرده، ولی شرایط تغییر می‌کند و ما باید خود را با تغییرات عیار کنیم تا به تعاملات و برآورده کردن تعهدات خود در شرایط نسبتا جدید ادامه دهیم.

این اظهارات از سوی یک مقام ارشد اتحادیه اروپا درحالی صورت می‌گیرد که قرار است وزیران دفاع و خارجه کشور‌های ناتو در گردهمایی فردای خود در بروکسل دربارۀ افغانستان نیز گفتگو کنند.

پیش از این نیز برخی از مقام‌های اتحادیه اروپا تاکید کرده بودند که حمایت این اتحادیه پس از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

قرار است تمامی نیرو‌های آمریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک کنند. کشور‌های ناتو نیز گفته‌اند که نیرو‌های خود را یکجا با نیرو‌های امریکایی از افغانستان خارج می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.