قائم مقام شهردار تبریز از شناسایی و احداث محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، موسایی قائم مقام شهردار تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز درباره برنامه زنده گیری سگ‌های بلاصاحب گفت: شهرداری تبریز محدوده‌ای پنج هکتاری برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته است.

او گفت: این محل قرار است ظرف ۱۵ روز آینده توسط شهرداری منطقه یک تبریز حصارکشی و امکان بهره برداری از آن فراهم شود.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: بر این اساس سگ‌ها پس از زنده گیری با داروی بیهوشی در این محل رهاسازی می‌شوند و برنامه عقیم سازی نیز زیر نظر دامپزشک اتفاق می‌افتد.

او گفت: تشکل‌های مردم نهاد و شهروندانی که دوستدار حیوانات هستند می‌توانند مجموعه مدیریت شهری را در نگهداری سگ‌های بلاصاحب یاری کنند.

قائم مقام شهردار تبریز افزود: معمولا در میان سگ‌هایی که زنده گیری و نگهداری می‌شوند، نژاد‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند در روستا‌ها و باغ‌ها به عنوان سگ نگهبان استفاده شوند و شهروندان می‌توانند مسئولیت نگهداری از این سگ‌ها را بر عهده بگیرند.

موسایی با بیان اینکه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب یک مطالبه عمومی است افزود: علاوه بر وجود ده‌ها نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ، بار‌ها شاهد حمله سگ‌های بلاصاحب به شهروندان بوده ایم.

تردد سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهر تبریز و وحشت مردم، شهرداری تبریز را بر آن داشته است که برای ساماندهی این حیوانات اقدام کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.