بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه ( ۱۰ خرداد) بازار با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۰ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۰ خرداد

در شروع معاملات امروز وپارس و وپاسار بر مدار مثبت قرار دارد.

افت سه هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۳هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فارس، شپنا و برکت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرو و خساپا به صف فروش نشستند.

در میان فشار فروش حاکم بر محصولات شیمیایی شتوکا نماد مورد توجه گروه و شپلی, وپترو, شکربن و پارس با گرایشی مثبت متعادل اند.

شپنا تک نماد سبز پوش پالایشی هاست که حوالی صفر تابلو با نوسانات مثبت همراه است. شبندر در مدار منفی بالغ بر ۳ درصدی در قیمت ۲۱۳۴ تومان داد و ستد می‌شود. شتران در محدوده ۷۸۸ تومان افت ۲.۸ درصدی قیمت را تجربه می‌کند.

در ساعت 9:30 شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم.

افت هفت هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هفت هزار و ۵۲واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۹هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۲۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های غزر، شپنا، برکت، اپال، خودرو، غکوروش و خساپا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، فتوسا، چخزر، #غگیلا، کرمان، کزغال و مادیرا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۸۱۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۲۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۶۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۷۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۱۱۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۳۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غکورش، وسپهر و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۹۵میلیارد تومان (۸۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۳۵میلیارد تومان (۲۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی (فتوسا) به ۱۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۲۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود نداشت.

حدود ۳۰درصد از پنج هزار و ۴۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۵۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۲۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۲۲۰میلیارد تومان خواهد رسید.

گكوثر با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه هتل داری است.

10:30بازار بورس تهران امروز حال و هوای نوسانی دارد و هر لحظه در حال رنگ عوض کردن است به طوری که در ابتدا آغازی تماما منفی را به نمایش گذاشت سپس با افزایش نسبی تقاضا بزرگان بازار یکی پس از دیگری در مدار مثبت قرار گرفتند و پالایشی‌ها نیز باز هم در جایگاه لیدر به سوی رشد حداکثری قیمت خیز برداشتند، اما در ساعت 10:30  مجددا قدرت نمایی فروشندگان را نظاره گر هستیم که به موجب آن عمده نماد‌های معاملاتی در مدار منفی قرار گرفتند و شاخص کل در سطح ۱ میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی افت بالغ بر ۵۱۰۰ هزار واحد را تجربه می‌کند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱۶۰۰ واحدی همراه است.

ارزش صفوف خرید حدود ۵۵۰ میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. نمادهایی، چون فولاد و فملی که تا دیروز در رشد شاخص تاثیرگذار‌ترین بودند، امروز موثرترین‌ها در افت شاخص هستند.

در ساعت10:40 برگت صف خرید شد.

وضعیت بازار در ساعت 11:30

در گروه خودرویی نماد‌های خودرو و خساپا در کف قیمت روزانه تشکیل صف فروش دادند. حجم معامله تا به این لحظه به ترتیب ۳۳۱ و ۳۶۱ میلیون برگه سهم است.

در فلزی‌ها نماد فولاد در قیمت ۹۵۴ تومان با افت حدود ۲.۵ درصد دنبال می‌شود. فملی در محدوده ۱۲۲۷ تومان در حال معامله است. ذوب با افت بیش از ۲.۵ درصدی در قیمت ۳۱۹ تومان قرار دارد.

در بانکی‌ها نماد وبصادر در مدار منفی ۴ درصدی در محدوده ۱۸۶ تومان داد و ستد می‌شود. وبملت افت حداکثری قیمت را تجربه می‌کند. وتجارت حوالی صفر تابلو در قیمت ۲۰۳ تومان نوسان می‌کند.

شپنا از سقف قیمتی روزانه فاصله گرفت و هم اکنون در محدوده صفر تابلو مثبت دنبال می‌شود. شتران با افت بیش از ۳ درصدی در محدوده ۷۸۵ تومان قرار گرفته است. شبندر در مدار منفی بالغ بر ۴.۵ درصدی در حال معامله است.

در دقایق پایانی بازار افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ بازار تا حدودی محسوس است و صف فروش خودروهایی جمع شده است.

شاخص کل با افت ۱۰هزار واحدی به معاملات پایان داد

 افت ۱۰هزار و ۹۶۳واحدی شاخص کل (۰.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۵هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۶درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود سه هزار و ۲۴۵میلیارد تومان رسید.

حدود ۵۵۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۳۸نماد و افت بیش از سه درصد ۳۷۹نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار