رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار برداشت محصول سپستان با خاصیت درمانی فراوان از سطح حدود سه هزار اصله درخت در این شهرستان آغاز شد.

علی شریعتمداری رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: درخت سپستان همیشه سبز با شاخه‌های گسترده و داشتن چند تنه به ارتفاع سه تا پنج متر در سواحل خلیج فارس و سیستان و بلوچستان بویژه ایرانشهر می‌روید و میوه آن به بزرگی گیلاس است.

او  با بیان اینکه اوایل بهار فصل‌گل دهی این درخت است و برداشت میوه آن از خرداد شروع و تا پایان تیر ادامه دارد افزود: مردم منطقه از میوه نارس سپستان که سبز رنگ است برای درست کردن انواع ترشی استفاده می‌کنند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر ادامه داد: سپستان غیر بومی و از تیره گل گاوزبان است که به طور خود رو در این شهرستان می روید.

او  با بیان اینکه میوه سپستان علاوه‌بر مصرف خوراکی برای درمان بیماری‌های استخوانی، آسم و کمر درد مفید است گفت: این درخت زیبا در بیشتر خیابان ها، بوستان ها و منازل شهروندان این شهرستان خودنمایی می کند.

شریعتمداری اظهارداشت: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز یکی از مناطق رشد گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود به طوریکه تاکنون بیش‌از ٨٠گونه گیاه با خاصیت دارویی در این شهرستان شناسایی شده است.

او  گفت: مردم منطقه از میوه نارس سپستان که سبز رنگ است برای درست کردن انواع ترشی استفاده می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
این که انبه هست
آخرین اخبار