عرب اول گفت: ماندگاری نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان نیازمند ارائه بسته‌های تشویقی است که در این رابطه پیشنهادهای ارائه شده پیگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در نشست شورای راهبری توسعه و مدیریت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال ۱۴۰۰ با سه دستور کار برگزار و گزارش و تجزیه و تحلیل وضعیت منابع انسانی استان در دستگاه‌های اجرایی که در حال فعالیت هستند ارائه شد.

او  افزود: درباره میزان خروجی نیروها از سال ۹۲ تا ۹۹ و ورودی آن‌ها، دلایل خروج نیروها از دستگاه‌های اجرایی و رفتن به خارج از استان و جابه‌جایی بین شهرستانی گزارش تحلیلی ارائه شد و سپس در انتها هم چند پیشنهاد را در جهت حفظ و ماندگاری نیروی انسانی در منطقه ارائه شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برخی از این پیشنهادها ماهیت پرسنلی دارد و کمک هست به دریافتی‌هایی که کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این استان داشته باشند و بتوان تفاوت قابل ملاحظه‌ای را درباره یک نیروی انسانی در این دستگاه‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور اعمال کرد تا زمینه جذب و ماندگاری افزایش یابد.

او ادامه داد: چند موضوع در این رابطه ارائه شد که مستلزم مکاتبه و پیگیری از مجاری قانونی خودش از جمله مجلس و سازمان اداری استخدامی است، برای اینکه بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم پیشنهاد شد که ظرف مدت مشخصی سایر پیشنهاداتی که علاوه بر این پیشنهادات ارائه شده مدنظر دستگاه اجرایی است به سازمان منتقل و جمع‌بندی شود تا بتوانیم آن را ارسال و پیگیری کنیم تا مبنای مناسبی برای برنامه هفتم توسعه استان باشد.

عرب اول با اشاره به مشوق‌های لازم که می‌توان برای ماندگاری کارکنان ارائه کرد خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته یک ماه مرخصی با عنوان مناطق محروم برای نیروهای سیستان و بلوچستان داشتیم که جدا محاسبه می‌شد اما بنا به دلایلی این سنوات گذشته حذف شد یکی از مشوق‌هایی که می‌تواند مناسب باشد احیای این طرح است که می‌توان برای مناطق محروم پیگیری کرد.

او  خاطر نشان کرد: پرداخت‌های دیگری در قالب فوق‌العاده‌ای مناطق محروم، مرزی و مناطق کمتر توسعه‌یافته که در جز یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به آن اشاره شده و تا ۲۵ درصد است هم پیگیری می‌شود تا از این محل هم بتوانیم کمک‌های قابل ملاحظه‌ای به سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار