رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه اعلام کرد که این جنبش در همان ساعات اولیه تشدید تنش نظامی با رژیم صهیونیستی، برای آتش‌بس آمادگی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه تصریح کرد که هدف حماس از ورود به درگیری اخیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط رساندن پیام بود نه بیشتر.

یحیی السنوار گفت: ما در همان ساعات آغازین جنگ برای آتش‌بس آمادگی داشتیم و این را در همان روز اول، دوم و سوم به واسطه‌های مصری، قطری و نمایندگان سازمان ملل اطلاع دادیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه افزود: ما فقط می‌خواستیم این پیام را به رژیم اشغالگر برسانیم که نمی‌توانیم بپذیریم که آن در مسجدالاقصی و قدس یکه‌تازی کند و به سیاست‌های خود که مخالف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط با قدس و کرانه باختری و همچنین محاصره علیه نوار غزه و نژادپرستی علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است، ادامه دهد.

یحیی السنوار تأکید کرد که نبرد علیه رژیم اشغالگر و اقدامات نژادپرستانه آن علیه ملت فلسطین همچنان باز است، اما طرف فلسطینی در همین حین خواهان جنگ نیست.

وی گفت: حماس در حال حاضر به شیوه‌های مقاومت مسالمت‌آمیز منتقل شده و مسئولیت اقدامات جنگ‌طلبانه اسرائیل متوجه جامعه بین‌الملل است. اسرائیل زرادخانه بزرگی دارد و کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی را عمدا به شهادت می‌رساند، در حالی که مقاومت فلسطین تسلیحات ساده‌ای دارد.

پیش‌تر، یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که به نوعی اذعان به قدرت موشکی حماس بود، از استقرار سامانه‌های موشکی این جنبش در سراسر نوار غزه گفت.

بنا به اعلام کانال عبری زبان ۱۲ رژیم صهیونیستی، این مقام مسئول اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جنوب اراضی اشغالی بدون آن‌که هویتش فاش شود، گفت پرتاب موشکی حماس به چند شیوه صورت گرفت و اساس آن شلیک‌های گسترده و پی‌در پی بود.

بنا به گفته این مقام صهیونیست، هدف حماس به صدا درآوردن آژیر‌های هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین بود، که اینکار با یک موشک هم ممکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار