راه‌اندازی پنج آزمایشگاه تخصصی در لرستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پنج آزمایشگاه تخصصی مولکولی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در سطح استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی فرهادی،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: این آزمایشگاه‌ها در شهرستان‌های خرم آباد، دورود، بروجرد و الیگودرز راه اندازی شده است و هر هفته یک میلیارد تومان جهت خرید کیت آزمایشگاهی و تجهیزات حفاظتی در استان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های بیمارستان شهدای عشایر و مرجع خرم آباد نیز فعال هستند اظهار کرد: در راستای راه اندازی آزمایشگاه مرجع استان چهار میلیارد تومان و مابقی آزمایشگاه‌های تخصصی ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهادی ادامه داد: در راستای تجیهزات بیمارستانی استان نیز ۴۰۰ کپسول اکسیژن با اعتبار ۲ میلیارد تومان تامین، در تمامی بیمارستان‌های استان سیستم اکسیژن ساز راه اندازی شده و ۱۶ دستگاه آمبولانس کمک دار و چهارآمبولانس معمولی در اختیار اورژانس استان قرار گرفته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که از این مجموع ۲ هزار و ۵۵ تخت فعال است.

فرهادی اظهار کرد: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به جمعیت و بر اساس استاندارد‌های جهانی ۱.۲ درصد است که هرچند در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته، اما نسبت به میانگین کشوری کمتر است و نیازمند افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۲۴ تخت آی سی یو (مراقبت‌های ویژه) در لرستان وجود دارد ادامه داد: قبل از شیوع کرونا ۱۴۷ تخت مراقبت‌های ویژه در استان فعال بود.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۳۷ تخت اورژانسی با شیوع ویروس کرونا به بیمارستان‌های استان اضافه و حدود ۱۲۲ تخت بازسازی و در بیمارستان‌های مختلف لرستان توزیع شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.