رئیس فدراسیون تکواندو درباره حضور ورزشکاران افغانستانی در لیگ برتر ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو درباره تعامل با فدراسیون تکواندو کشور‌های دیگر اظهار کرد: قطعا ورزش می‌تواند عامل نزدیکی کشور‌ها به هم باشد. ما می‌توانیم در رشته‌های که سطح بالایی در آنها داریم با دیگر کشور‌ها همکاری داشته باشیم.

او بیان کرد: افغانستان در تاریخ ورزش خود فقط در المپیک‌های سال ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن توسط روح الله نیکپا در رشته تکواندو صاحب ۲ مدال برنز شد. نیکپا در ایران تکواندوکار شد و توانست این موفقیت‌ها را برای کشورش به ارمغان بیاورد.

او ادامه داد: ما شرایطی مهیا کردیم تا یکی از تکواندوکاران افغانستانی تحت عنوان تیم پناهجویان در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو شرکت کند. او با اختلافی کمی مسابقه دوم را به حریف خود واگذار کرد. به نظرم همکاری‌های ایران و افغانستان در زمینه ورزش می‌تواند بیشتر شود.

او درباره تکواندوکار افغانستانی که در مسابقات سهمیه المپیک شرکت کرده بود، بیان کرد: امیری تکواندوکار افغانستانی بود که در این مسابقات شرکت کرد و در مسابقه دوم مقابل تکواندوکار تاجیکستانی با اختلافی کمی شکست خورد و مدال برنز کسب کرد. تلاش می‌کنیم برای حضور او در المپیک از فدراسیون جهانی "وایلد کارت" بگیریم.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره شرایط ورزشکاران المپیکی ایران گفت: تمام تکواندوکاران از آمادگی خوبی برخوردار هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار